Chillmode?

Har väl insett att det är dax att ta ett steg tillbaka igen för att vila upp sig. Innan huvudet exploderar för gott... om det nu finns nått kvar där inne som kan explodera vill säga. Ögonen läser och öronen hör, men inget av det registreras. Det finns lixom inget som processar det som kommer in. Det är som att allt sugs in i ett svart hål. Jag som mådde så bra de första veckorna på terminen. Jag var taggad, målmedveten och hoppfull om att detta skule gå vägen. Jag hängde med på det mesta under föreläsningarna, kunde lösa svaren på de gemensamma uppgifterna vi fick under föreläsningarna bara genom att minnas vad föreläsaren pratat om de senaste 10 minutrarna. Sedan kom det tillbaka. Kolauvudet. Huvudet som hanterar information så som en tefflonpanna hanterar vatten. Så sitter man där igen när föreläsaren ställer frågor om saker han gett svaret på 5 minuter tidigare. Och jag kan inte för mitt liv begripa att jag hört det förut... Som ett stort svart hål. När man pressar lite för att försöka koncentrera sig får man myrkrypningar längs hela ryggraden och benen. Man SER uppgiften framför sig men man FÖRSTÅR inte hur man ska lösa uppgiften. Hur räknade man med procent nu igen, var det en eller två nollor? Man kämpar på lite till, man borde ju kunna detta. Då övergår myrkrypningarna till en knytnäven runt strupen istället och man kan knappt andas längre. När man tragglat tillräckligt länge säger hjärnkontoret irån helt och hållet - man kan inte hålla sig vaken längre. 
 
Undrar om man någonsin kommer få tillbaka sin inlärningsförmåga helt? Den får görna stanna lite längre nästa gång den behagar komma tillbaka på besök iallafall!
 
 
 
Som sagt, det är dax att "vila upp sig" med lite jobb i vinter istället för studier. Kruxet är det att jag jobbar ju redan 30% på ridskola och åtminstonne 10% på apoteket. Ridskolorna kan jag inte lämna under pågående termin såklart! Apoteksjobbet kan jag ju tacka nej till alla nya jobbförfrågningar på, men de jag redan är uppbokad på tycker jag inte man avbokar när man lovat att jobba. Man ska hålla vad man lovat!
 
Så: åtminstonne fram till jul kör vi på 100% labassistent, 30% ridlärare och 10% apotekstekniker. Ah, just det - och så 100% kemistudier på det fram till den 31 oktober när tentan skrivs. 
 
Vila kan man göra när man dör, right? 
Skämt och sido, det blir en form av vila för mig iallafall, tänk att BARA ha ett arbete att fokusera på!! Man kravlar upp på morgonen (blir nog den största utmaliningen) - går dit - jobbar - och går hem! Och då är man klar för dagen!!! När man kommer hem kan man göra vad man vill!! Städa. Åka till stallet. Sova på soffan. Leka med marsvinen. Laga mat. Titta på film. Gå och lägga sig. Och ÄNDÅ är man i fas när man vaknar nästa morgon!!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0