Helgen

I helgen har det blivit en del gjort faktiskt! Började fredagen med att städa hos marsvinen och städa övervåningen. Runt lunch åkte jag till stallet, fyllde vatten o mockade i hagen i det vackra men blåsiga vädret. Sedan ställde vi ordning foderhäckarna i vinterhagen, det gäller att vara förberedd. Sedan jobbade jag 17-22:15 innan jag åkte och nattade hästarna.
 
Lördagen började med sovmorgon, sedan gjorde jag ett julschema över alla åtaganden i stallet. Efter lunch var det hoppträning. För en gångs skull kändes det sämre än vad det sedan såg ut när jag tittade på det Timpa filmat. Nu mera blir hon loj och avvaktande istället för het och springig när hon blir trött. Vet inte om det är för att hon rids mer i grupp nu och hon faller in i ridskolelunk, eller om hon inte känner sig helt hundra. Hur som helst blir det årlig sheckup om drygt en månad ändå. Hon rids ju faktiskt en hel del nu så hon kanske helt enkelt bara behöver mer mat 😉
Lördagkvällen spenderades med mer stallfix! 
Somliga gör jobbet medan andra tittar på 😂
 
Idag har jag jobbat på ridskolan, bråkat med bilen vars baklampor inte ville lysa och städat sovrummet.
 
Nu blir det natta inför första dagen på nya jobbet imorgon. Arbetspass 1 av 15, jobbdag 1 av 13... och jag längtar redan till sovmorgonen om 14 dagar, tänk att det kan va så mycket skönare att sova på morgonen än på kvällen!! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0