Doris kämpar på

Doris gillade inte alls antibiotikadropparna så vi fick sluta med dom om vi lovade att hålla extra koll på tecken på infektion. De verkar svida för så fort hon fick i dom i ögat börja hon knipa. Gick så långt att hon började KLIA SIG med baktassen i göat och der kändes INTE bra för varken läkningen eller infektionsrisken. Nu kör vi bara på smörjande droppar så ofta som möjligt. De är inte alls hemska tycker Doris, och hon har nästan blivit lättfångad efter att ha blivit lyft sådär 30ggr på 2 dagar...
 
Kanske är jag för otålig, men jag hade förväntat mig en större skillnad i läkningen. Men hon kniper inte med det och det finns inte en gnutta kladd i det så jag får lita på att det går åt rätt håll sakta men säkert. <3
Kommer givetvis ringa vetrrinären och ställa 40 frågor idag med. Spelar ingen roll om det är häst eller smådjur, jag är en drömdjurägare för veterinärer ekonomiskt sett. Utöver det är jag nog bara en pain in the ass som ringer ut/åker in med minsta lilla skråma 😂


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0