Kids on the block

Roliga dom är ungarna, hittade den här på anslagstavlan häromdagen!


Jag minns när man själv var i den där åldern. Eftersom vi växte upp i skogen var de flesta mycket måna om naturen. Jag minns så väl en dag när några kommungubbar eldat sly nere vid hockyrinken vid vår skola. Några av mina klasskompisar, som var extra måna om natur och så vidare (eller åtminstonne hade äldre syskon som var engagerade så de hade lite koll) var där och råkade hitta resterna av ett bildäck. Och herre min ge, tredje världskriget bröt ut!!!
Det visade sig att kommungubbarna hade eldat upp ett gammalt bildäck. Balnd mina klasskompisar blev det som sagt ramaskri. Jag ville väl haka på lite jag också, vara lite viktig och så, men jag kunde inte för mitt liv förstå var problemet var... Tände inte alla pappor brasan med ettpar gamla bildäck o en dunk diesel??





Kommentarer
Mallan

Haha.. du har så rätt lina... den "detaljen" glömde ja ju.. haha

2012-04-15 @ 17:27:24
URL: http://troddedu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0