nollat kontot redan innan den 5:e... det ni!

Ja, det var ett tag sedan, känns nästan som på den "gamla goda tiden". När man var ensamstående hästägare.

Nu syftar jag såklart inte på att det var just den ensamstående biten som var det "goda" med den tiden, utan tillvaron i sig. Att vara helt självförsörjande, att själv finansiera hästen osv. Att bo nära mamma o pappa. Att jobba med Alida varje dag, ja ni vet, allt det där.

Dax att se över sin ekonomi litegrann tror jag, för det känns som att jag lever utöver mina tillgångar just nu. Dessvärre är det inte så mycket jag kan skära ner på...

Nr 1: ställa av/köra hem den trasiga bilen som kostar 870 spänn i månan när den står där på parkeringen o samlar damm!!
Nr2: Endast åka till stallet EN gång/dag.
Nr3: inte handla så mkt onödiga småsaker, macka i skolan osv.

Ja, just maten kan man faktiskt göra väldigt mycket på, baka eget bröd, äta "säsongsbetonat", handla på rabatter o grejer, men nu är det ju faktiskt så att det oftast är Tottos som betalar den biten, så där kan jag inte dra ner på så mycket...

De mesta kostnaderna ligger ju såklart på hästen... att ha ett lån att betala 1000 kr på varje månad utöver 700 i försäkring o 3000 i stallhyra/spån känns ju sådär, men näe, jag hade inte 75 papp liggandes under kudden när min lilla pärla skulle införskaffas.

whell, stallet är ju inget jag gör något åt iallafall, för så bra som hon (ja jag med) trivs där och tillgången till det fina ridhuset, så är det värt varenda krona!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0