äckelväder

Kan man väl beskriva det som. regn och rusk, dessutom blåser det så det regnar från sidan, inte uppifrån...
Tur man har ridhus till förfogande!!

Förövrigt skrev jag matteprov idag. Katastrof!  det är så mycket cosinus och sinus hit o dit så jag bara blandar ihop formler och metoder. Kan de flesta grejerna bra i boken, då vet jag ju VAD jag ska räkna på och vad jag ska använda mig utav beroende på vilket kapitel det är. Men när uppgifterna blandas sådär huller om buller blir det kortslutning i hjärnan på mig :/ Skrev upp min på omprovslistan med en gång så att man säkert får en plats om det skulle behövas.

Nu blir stallet, ska rida lilla loppan om hon inte skadat sig i hagen idag. det var Hay caramba på de flesta när jag lunchade förut i blåsten. Hon hade redan igår slagit i sitt lilla överben så det var lite varmt, men inte ömt så det skulle inte förvåna mig om hon gjort det igen...

Efter stallet blir det till att sätta sig med fysiken. Har resurstid som det heter på torsdagarna, dit man får gå med sina frågor om man kört fast, så det är bäst att jobba på så långt som möjligt så man hinner få svar på det mesta innan vi går vidare med nästa kapitel. Det här är vad vi jobbar med just nu:
http://basaret.physto.se/Fysik_B/1112/Lektioner/Lektion6.pdf

Mycket skolgnat här på bloggen, men mitt liv handlar inte om så mycket annat än skolan o hästen just nu!









Kommentarer
Mallan

Det där kommer du klara galant ska du se! :)

Alla är faktiskt inte sånna i Kga, tro det eller ej :P O vad skulle jag göra i Göteborg undrar ja, vore jag miljonär o hemmafru hade de inte vart några problem :D hehe.

Milla sitter här bredvid febrig och sjuk o säger att: -Det är min Lina!!

Så nu vet du det ;)

Puss på re

2012-02-23 @ 09:38:34
URL: http://troddedu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0