Alla hjärtans


Har vi imorgon då. Och Mattias är i lexand....
Vi hade vårt allahjärtansmys igår istället. Badade badkar med tända ljus och Mattias fick dricka en öl samtidigt. Det var populärt! Med ölen alltså :)

Jag får fira med min fyrfota-älskling istället, lite tjejmys med hästen går minst lika bra det!!

Jag har specifikt bett om att Mattias INTE ska skicka något blombud i år. Han blev så klart lite putt, gnäller över att "kan du aldrig va lite romantisk" osv... Det är inte det att jag inte uppskattar det, utan för att jag, som den praktiker i fattigmannaskor som jag är, hellre vill få något mer "andvändbart". Något jag värdesätter mer än en bukett blommor, hur fint det än är. Jag vet att det är en piss i missisippi för mattias ekonomi att lägga ettpar hundralappar på en bukett blommor, men för mig är det mycket pengar. Jag slår vad om att jag skulle kunna handla mat för en vecka åt mig för samma pengar. Så, hellre en uppsättning nudlar i allahjärtansdagpressent alltså, nu när mattias inte är hemma o pröjsar käket på veckorna :I

Tragiskt det låter jag vet, men så är det. Ska jag kunna plugga heltid och ha hästen samtidigt faller det tyvärr på hans lott att betala det mesta här hemma. Jag intalar mig att vi (han) kommer ha igen det många gånger om den dagen jag väl är färdig med mina studier och står där utan studielån (om jag nu orkar hålla på såhär hela vägen "fram i mål") och ett välbetalt jobb. Ni som känner mig vet hur svårt jag har att snylta på andra och hur envis jag är, att jag kan allt själv osv osv... Men i det här läget måste jag ge mig, bara att tacka o bocka för min underbara sambo som ställer upp.
Hästen har jag dock stikta regler om att han ALDRIG får betala något åt. Ja, skulle det vara nödfall så får det väl gå, men det är min hobby, henne måste jag kunna betala för själv.
Ibland får man en o annan grej till henne, men det beror på att det bara finns saker till henne mina önskelistor :)


Trött efter ännu en måndag. Tur att jag är "hästlös" på måndagarna, för jag vet inte hur jag skulle få ihopp dom annars:
8:00-14:20 SKOLA
15:30-22:00 JOBB
sen rullar dagen igång med skola kl 8:00 på tisdagen igen...






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0