Bitterfittan nr:1

haha! Jag pratade i tele med en av de bästa som har haft lite problem med hovslagare sedan flytten i höstas. Efter en stund fäller hon en komentar med nått i stilen "det är tur att jag har dig att diskutera med, du är så kritiskt till allt"
Det hon menade var att jag kanske lägger märke till saker som hon inte alltid gör, då jag som sagt allt som oftast är kritisk, misstänksam och pessimistisk till det mesta :)

Förövrigt är det sådär tufft i skolan igen, satan!! Dels är det mycket att göra, för mycket. Det är inte det att det är tråkigt o jag vill göra annat osv utan tiden räcker inte till helt enkelt. Jag vet att det o det o det måste jag göra för att få bra betyg osv, men det GÅR inte... Tiden finns inte! När tanken på riktigt slår en att "fan ja kanske skulle äta matådan medan jag gör nr 2 för ja hinner inte med båda" så äre illa. Såklart kom jag på den mer hygieniska lösninge natt göra 2:an medan micron gick ;)  Att ta sig från skolan o hem, byta om, kacka o äta mat OCH hinna till stallet o mocka, fylla på vatten, sopa och packa höpåsar o känna över hästen på EN timme är nytt personbästa!!*stolt*
De flesta ogillar måndagar och jag hör verkligen till den kategorin: skola 8:30-14:30 med tre ämnen. Jobb 15:30 till 22:00 och efter det sätta sig o rkäna på samtliga ämnen inför tisdagens lektioner som börjar igen kl8, eftersom lärarna räknar med att vi räknat på och fötstått måndagens kapitel när tisdagens föreläsning börjar kl 8.

Idag har jag fått en del gjort iallafall. Har pluggat nonstop 8-17, men med några föreläsningar imellan.  Det känns ju sådär att se solen strååååla utanför fönstret o veta att min lilla häst står där i sin hage och skulle behöva ridas. Ännu värre att ridhuset är upptaget hela kvällen. Men jag får helt enkelt följa lärarens råd: se studierna som ett jobb! Annars kommer det aldrig att gå.
Räknat på antalet poäng vi läser på en termin ska vi lägga totalt 10 timmar/dag för att ha gott om tid att hinna med allt och befästa allt så det är bara att jobba på...

Fysiken som faktiskt vart riktigt ok än så länge har dessutom blivit grymt svår! Stackars robert, jag har inte flippat ur i skolan på länge men idag kännde jag hur det blev sådär kokande i huvudet av ilska, jävla forlmer och knasiga samband!!

Ja, ni som var med när vi skulle lära oss att räkna foderstater back in the old days vet ju hur det kan låta när lina inte fattar.... Jag får väl trösta mig med att jag nu för tiden är väldigt duktig på just foderstater så det kanske finns hopp även inom fysiken. (HAHA!)

Det här blev ju ett väldigt pessimistiskt inlägg, men jag skriver vad jag vill och det är så skönt att gnälla av sig lite ibland, har ju ingen att ta ut agressionerna på här hemma :)

Nu ska jag äta lite och sedan öppna nästa bok! Senare ikväll blir det mys i stallet med min snutt och en promenad i mörkret. Kanske ridbanan torkat såpass att den går att rida på? Jag längtar till våren!








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0