Mål 2012


Ja, jag tänkte spika upp mina mål med hästen för 2012.
Givetvis är målet att komma igång fullt ut!!
Och hur ser planen ut för det då?
Jo, såhär ser min prioett lista ut.
Hovslagare: Provade en ny i torsdags och märker redan resultat. Värmen bosta och gallorna lika så! Så länge Feelia mån bra så bryr jag mig inte vem som gör jobbet.
Osteopat: På tisdag kommer osteopaten ut till Feelia. Jag hoppas att hon kan hjälpa oss rätta till den ojämnhet som uppstått efter all konvalecens. Att hon har haft det jobbigt och gärna blivit lite springig i vänstervarv har vi ju alltid jobbat med, men "rörelsestörningen" som finns i början av passen fanns inte innan den långa (ofrivilliga) vilan. Givetvis är hon kontrollerad av veterinär inte en utan 2 ggr och vi har fått order om att det är muskulärt och ska "ridas bort" med mkt cavaletti, klättring och lösgörande. Vi har även blivit rekomenderade korta promenader på 5-10minuter med en vikt på benet (såndär man själv kan ha på fötterna) men det har vi inte provat än. Hon blir mjukare o mjukare i vänstervarv ju mer igång hon vlir också, men jag hoppas på att osteopaten kan underlätta för henne. Vi har även en grym massagesele i stallet, som feelia för övrigt inte var överförtjust i, som jag kommer fortsätta att använda framöver.
Dressyrträning: Nu skulle vi ju igentligen ha tränat redan förra helgen men tränarn blev sjuk. Siktar på nästa månadsskifte istället, och håller tummarna för att hans metoder ska falla oss i smaken!
Hoppsadel: Hitta en ny hoppsadel som passar bättre än den förra. (jag kom på idag att jag glömt bort vart jag gömt pengarna ja fick för den gamla.... jaja då blir de ju inte spenderade på annat iallafall...)
Hoppträning: Det ska bli kul här fram i vår när Medsyttarn äntligen får komma igång med hoppträningen. Dock är det en hel del styrka och kondition kvar innan dess.

Efter det kommer ja glägga mer tid på lastträningen. Eftersom man har så himla fullt upp jämt så känns det bättre att fokusera på en sak i taget. Mycket av det här går hand i hand och allt är dessvärre i behov av finansiering.

Men det känns ändå som att prio ett är att bygga upp en mjuk och fin häst med bra kondition och styrka. Nu är ju inte det gjort på ettpar månader, det förstår ju jag också, men vi hinner iallafall en bit påväg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0