När verkligheten hinner ikapp en...

Ja, i dagarna kan man nog säga att det har gått upp ett litet ljus för mig.
Jag, som lätt som en plätt kan klå Alfons Åberg him self i onödiga "jag ska bara" aktiviteter, har nu insett att det är fan NU DET GÄLLER!!
Det är NU jag ska fixa de där bra betygen inför ansökningarna till hösen. Det är NU jag ska lägga allt krut och focus på skolan, för vad ska jag annars göra till hösten, om jag inte kommer in på någon utbildning??
Visst skulle det va skönt att få ta det lite lugnt ett år, kunna åka hem nästan när jag vill, få vara i stallet lääääääänge varge dag och jobba 2-3 pass i veckan... Men det förstår vi ju alla att så fungerar inte verkligheten. Och jobba heltid som ridinstruktör vill jag inte längre. Det kväver passionen för min egen häst.

Så, från och med nu är det skolan som är prio ett. Folk får tycka jag är tråkig, osv för så ÄR det bara.


Nu gäller det att lägga manken till om man vill åstakomma något i sitt liv.
Kommer jag in på en utbildning nu till hösten är jag färdig när jag är 29, 30 eller 31 beroende på vilken utbildning jag väljer.  Så varje år är värdefullt!!


Det blir även högskoleprovet för min del till våren och DET är något jag oroar mig över....







Kommentarer
Kicki

Härligt Lina! Jag är nästan lite avundsjuk på dig, jag skulle också vilja plugga...ändå har jag ett spännande jobb och skapligt betalt. ;-)

Är man så envis som du kommer man långt! :-)

2012-02-10 @ 21:00:05
Kicki

Härligt Lina! Jag är nästan lite avundsjuk på dig, jag skulle också vilja plugga...ändå har jag ett spännande jobb och skapligt betalt. ;-)

Är man så envis som du kommer man långt! :-)

2012-02-10 @ 21:00:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0