Osteopaten

Ja, den här gången var det Feelias tur att besöka sofia.
Hon tyckte det var lika skönt som matte :)



Nu blir det skritt i tre dagar och så ska vi börja stretcha lite mer kontinuerligt.
Sedan återbesök igen om 3 veckor. Hon hade lite muskelknutor uppe i korset på vänster sida och en gammal " muskelskada" eller vad man ska säga högt upp i högra bakbenet. Antagligen har hon någon gång sträckt sig bakåt eller hur man ska säga.

Den äldsta knutan hon hittade satt i nacken, på vänstersidan, som tillsammans med den i korset gjort att hon snedbelastat hela bröstkorgen, lixom " vridit" den lite. Allt detta i kombination gör att hon har svårt att ställa till vänster och få in vänsterbogen i korppen.

Ett nytt stretchtips var att ta upp bakbenet o hålla ut det lite. Håll vid hasen och lyft upp en bit. Stå så tills du ser att skinkan på samma sida sjunker ner lite. Då stretchar man den lite djupare, underliggande ryggmuskulaturen i bakre delen av ryggen. Där var hon väldigt oliksidig, högersidan sjönk ner på direkten medan man fick stå ett bra tag på vänstersidan. Så det måste vi pröva!

När skruttan fått sin genomgång blir det mattes tur, för mina axlar/bröstrygg är INTE roliga...
Tur man har en häst som skadar sig titt som tätt så man har rejäla doningar i medicinhyllan!! Använder till och från en dundersalva som jag fick till feelia i somras, Compagel vet.

Det är en anti inflammatiorisk salva för häst, typ 10ggr starkare än voltaren o de där andra receptbelagra sakerna. Den är effektiv kan jag lova!



Nu ska jag koppla av med lite Big Bang Theory en stund, sedan blir det sängen. Är minst sagt trött efter en hel dags pluggande, men en hel del klokare blev jag mot slutet iallafall!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0