såhär inför alla hjärtans dag

Tycker jag den här videon passar in. De flesta av er har säkert redan sett den då den cirkulerade på fb för något år sedan. Och jag kan bara inte låta bli att lägga upp den här, som en hyllnnig till denna fantastiska häst. Som en hyllning till de flesta hästar faktiskt, dessa varelser som har så fantakstiskt stoa hjärtan (inte bara fysiologiskt talat nu alltså, för det är inte alla hjärtan som väger 6-7kilo och kan pumpa upp till 400 LITER blod på en minut, det ni).



Och så ser man dagligen alla totalt LIVRÄDDA pappor på jobbet. vuxna karlar som inte vågar gå i närheten av hästarna, som på mitt jobb faktiskt är lika snälla som den på filmen.
Eller som pappan i stallet som åkt på att vara hästvakt när dottern är på skidsemester och fått strikta order om att kratsa hovarna varje dag. Han var lite kallsvettig när han stod inför uppgiften igår, men så visade jag hur han skulle göra och så så gick det galant sen :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0