Såhär ser mina veckor ut

Med nyfunnet intresse för matematik bestämde jag mig för att räkna lite på hur min vardag ser ut, då jag tycker det är så svårt att hinna med saker och ting. Bara att ta sig in till hästaffärn för o låna ett par sadlar för utprovning krävs flera dagars planering, och något som måste prioriteras bort.

Så detta är vad jag kom fram till:

På en vecka går det 168 timmar.
56 av dom sover jag, eller bör jag sova iallafall.
16 timmar spenderar jag på lektioner.
22 timmar jobbar jag (restid inräknat)
50 timmar bör jag plugga.

Detta leder till 24 timmars fritid, dvs ca 3timmar och 40 min/dag.

På dessa tre timmar ska jag hinna med hästen, som tar ca 2 timmar av dom.
då har jag 1 timme o 40 minuter kvar. Där ska allt hinnas med, jag ska ta mig till och från skolan och stallet, ca 40 min totalt. Då har vi en timme kvar till att städa, tvätta, duscha, handla, laga mat, umgås med sambon o vänner, ta hand om akvarierna, titta på tv och allt annat "vardagligt" man vill hinna med.

Inte undra på att jag aldrig hinner nått!!

Nu gäller det att fortsätta orka leverera fram till Juni så jag får bra betyg!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0