Åter till vardagen

Ja, det är vad som gäller den här veckan.
Och, än så länge ligger jag i fas i skolan (andra dage men det är alltid nått hehe)
Jag har bestämt mig för att verkligen försöka ligga i fas nu.
Planen i Biologi kemi och fysik är att alltid ha läst kapitlen som kommer på genomgången och att så snart som möjligt efter lektionen skriva rent alla anteckningar, lägga till egna komihåg komentarer och sedan räkna på tillhörande uppgifter. I biologin blir det "ordlsta" istället för räkneövningar.
I matten har jag tänkt mig ungefär samma upplägg, både i matte C som jag läser om på halvdistans för att höja mitt G till VG och i Matte D som jag läser schemalagt. D-kursen börjar rätt så slappt med trigonometri, eller slappt o slappt jag gillar trigonometri iallafall så det är kul, till skillnad från derivata tillexempel... I matten är det inte lika mycket att läsa igenom, men jag ska se till att läsa det lilla som finns innan genomgång och så snart som möjligt efter genomgång ska jag skriva rent anteckningar och försöka hinna räkna så mycket som möjligt även där.

Utöver det ska jag även försöka hinna med hästen. Medryttarn får ta henne på måndagarna för då hinner inte jag.

Förövrigt så fick lilla loppan springa av sig lite idag, mysigt att få galoppa  med matte tyckte hon <3

Nu återgår jag till studiernas värld, jag ska läsa igenom det kommande kapitlet i biologin, Cellers funktion och uppbyggnad. Sedan ska jag nog repetera lite från dagens fysiklektion.
http://www.kettering.edu/physics/drussell/Demos/superposition/superposition.html
någon som känner sig lockad?? Ni fattar antagligen ungeför lika mycket som jag :)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0