Here we go again

Ja, det känndes som att det var dax för en blogg igen! Det är inte ofta jag har tid att skriva, och det känns onekligen lite 2008, men jag har upptäckt att jag saknar att kunna gå tillbaka och läsa om saker som hänt i mitt liv. Även om det i regel aldrig "händer" något av intresse så är det kul att gå tillbaka och läsa iallafall!


Nu har jag dessutom kamera i mobilen igen så förhoppningsvis blir det en del bilder tagna på ditt och datt.


Förövrigt har jag blivit lite optimistisk inför mitt sista prov i Fysik A som nalkas den 10:e. Kanske, men bara kanske, kan jag fiska fram ett VG i slutbetyg om jag skriver riktigt bra på det sista provet. De tre tidigare proven har jag skrivit G+, G och VG på. De kunnskaper som jag visade G-kvalité på återkommer mycket även i det här provet, men mer djupgående. Jaja, hoppas kan man ju alltid. och jag ska verkligen försöka!!

I biologin knåpade jag ihop ett MVG i slutbetyg, det är den enda kursen vi fått slutbetyg i än.
Matematiken ber jag till gud att mina kunnskaper räcker till ett G i!

Kemin har jag tyvärr sumpat MVG chanserna på efter det sista provet. Jag blandade ihopp det mesta och skrev nätt och jämt VG-kvalité. Typiskt men så är det. Det var en av de dagarna när smöret hamnar i skafferiet och jag åker till fel stall när jag ska till hästen!!


Any how: Nu har jag vilat upp mig lite över jul och Nyår och är taggad inför nästa termin!

den 23:e bar det av hemmåt med tåg. Snorig, hostig, febrig och jävlig och utan röst (jag hade ju såklart jobbat dagen innan). Julen avnjöts som vanligt, mamma, pappa Nicke o jag. Juldagen åkte Nicke o jag in till örebro och köpte en my telefon. Jag snålade ur som vanligt o köpte en Samsung galaxy Gio i hopp om att julklappspengarna även räcker till ett bar billiga ridstövlar.
Annandagen kom Mattias upp och jag började känna mig riktigt frisk och kry igen.
Den 27 bar det av upp till Avesta och min Älskade Sanna som jag inte träffat sedan i somras. Kvällen där på ligger jag i magsjuka och det var en rejäl omgång dessutom. BLÄ!! Inte jättemycket kräk, men den satt i i flera dagar, och förstörde såklart hela Avestavistelsen!
Den 30 åkte jag hem till mamma igen avnjöt nyår som den ska avnjutas. Mamma, pappa o jag mitt ute i skogen, kräftor och pommac och vi orkade nästan vara uppe till 12 :)
den 1:a bar det åter av till göteborg.

Väl hemma möts jag av en häst med skon på trekvart och det stora akvariet helt invaderat av vitapricksjukan. Nu är skon omlagd och akvariet medicineras för fullt. Nu hållar jag tummarna för att några (iallafall de dyra) fiskarna överlever!







Kommentarer
Mallan

Haha, ja vi får väl se vad som händer o sker:) prio ETT är ett HUS!!!!!!! :)

2012-01-03 @ 22:45:33
URL: http://troddedu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0