Jobbsöndag

Har vi idag. Första söndagen på terminen. Lite ändringar i schemat, så istället för att ha 5 lektioner på raken har vi 6 st med lunch mellan 4 och 5. Detta resulterar även i avsevärt mkt mer arbetstid, då varje första resp sista lektion har 30 min teori innan/efter. Det bidrar även till bra mycket mer tålamod! dels få mat i magen imellan, men ocjså får den här "nystarten" du blir det ju "bara" 4 lektioner o sen äre slut. sen blire bara 2 lektioner o sen är det slut igen. Hehe, den mentala biten har mycket inflytande ibland :)

Nåväl, efter jobbet var jag sådär jäääävla trött o frusen så man bara vill krypa ner i soffan så det blev till att åka till stallet på en gång, innan jag fastnade hemma.
Prövade 2 andra sadlar, låg väl ok men ej perfekt, en Knights Sir walter och en pessoa (kommer ej ihåg modell). Jag ska ta hjälp av en sadelmakare/sadelutprovare istället!

Har nästan lite dåligt samvete för hur länge jag red idag, men NÅN gång måste man ju börja lixom... tog nästan 45 min innan jag fick henne loss o fin i skritten Så där har vi den största tidboven. Red mycket öppnor (ehmm... det skulle föreställa det iallafall) I vänstervarv är hon mest istadig, trycker in bogen och bara tvärar istället medan hon gärna blir förböjd i högervarv och blir vinglig som en orm att sitta på. Well, när hon väl var loss o fin i båda sisorna tyckte jag gott att vi kunde komma loss i trav med. Red på stora åttvolten en stund tills hon började lossa även där.

Sen skulle tjejen på gården rida mammans dressyrhäst så då stanna Feelia o jag i ridhuset ytterligare 20 min. Helt underbart härlig familj det där!!

O Feelia, den lilla tokan tänkte efter sådär 15 min strosande promenad i ridhuset att: "nähä, jag tar o rullar mig lite här då rå!" Det tyckte jag inte var en bra idé så som tur var hann hon aldrig ner innan jag fick upp henne ;) Man får faktiskt skija på att vara lös o busa i ridhuset och att var fullt påklädd med sadel o allt och ledas runt. Till saken hör även att hon inte alls var svettig. Min lilla toka <3


NU ska jag dö på soffan


over and out!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0