Mitt första möte med torv

Ja, det var precis vad jag kom att tänka på idag när jag stog och mockade :) Vi har (kors i taket) haft minusgrader här i ettpar dagar, så när jag la in ny torv igår var den frusen lite här och var. När jag stog där och petade mellan de små klumparna idag kom jag att tänka på när jag o Mallan, typ 10 bast, skulle mocka vår första box på ridskolan. Det var hur mycket bjas som helst tyckte vi, klumpar överallt. Efter en stund tyckte vi att det var lite för lätta/ljusa bollar vi mockade ut och inte tala om konstig form på dom, och mycket riktigt, boxen var redan mockad med en massa ny torv inlagd i :) Alla har vi varit små en gång i tiden!

För övrigt var min lilla snutt jättefin att rida idag. Eller ja, det beror ju på vad man jämför med iof, men hon var inte alls lika stel som igår!! Red på det tredelade tränsbettet idag och hon var relativt tillfreds med det. Skrittade fram ute och sedan jobbade vi vidare på åttvolterna i skritt och lite trav.
Hon var dessutom otroligt duktig i stallet! Stog där helt lugnt på stallgåggen trots att hon var ensam inne. Detta är väl en självklarhet för dom flesta, men det är det inte för Feelia. Hon har alltid tyckt det är jätteotäckt att vara inne ensam, och ännumea otäckt att sitta fast så hon inte hela tiden kan se sig omkring o skutta runt.

här kommer bildbevis för er som känner Feelia, och som antagligen har svårt att tro mig :)

Ja, nu ser hon såklart lite tveksam ut till omgivningen på just den här bilden, men de andra blev så suddiga då hon skulle fram o leta morot hela tiden <3


Nu blir det dagens Lunch: Mannagrynspudding med hallonsylt. MUMS!
många ogillar mannagrynspudding, men jag som är så kräsen har alltid älskat det!!


Kommentarer
Mallan

hahhah.. minns de som de vore igår:) ja, vi har då upplevt mkt tokigt ihop, du o ja:)

2012-01-16 @ 18:27:02
URL: http://troddedu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0