Nya äppelsnäckor

Ja, idag åkte jag in till djuraffärn och införskaffade 6 st nya äppelsnäckor. Alla mycket mindre än Gary, men nu får han lite sällskap iallafall. Jag placerade 2 i varje kar så länge. Planen är att införskaffa fler men i andra färger. De hade bara de gula i affärn idag.

Igår red medryttarn med när en av de tjejerna i stallet tränade för mig. Feelia jobbade på men hon gräver verkligen ner sig i galoppen. Går bakom lodplan och blir väldigt lätt i baken, hon busar inte eller så, men det är svårt att få upp näsan på henne när hon krullar ihop sig så och springer så på bogarna. Tjejen som tränade för mig verkade nöjd och glad, så söt var hon, där står hon o fixar, putsar o fejar, för att rida för lilla mig. Det var finskydden på, nysmort träns och nyputsade stövlar :) Roligt med privata elever, de anstränger sig lite. Men det är klart, ridskoletjejerna har väl aldrig upplevt något annat än de äckliga ridskoletränsen heller... Som de förvisso ibland "smörjer" (läs smetar in skiten ännu djupare i lädret). Jaja, alla har vi varit små ridskolebarn en gång i tiden!

Träningen gick bra iallafall och de verkade nöjda båte tjejen och min medryttare. Jobbade nästan enbart med att renodla hjälper. Nästa pass blir på lördag förmiddag. Medryttarn ska rida med även då. Funderar på att jobba med lite bommar kanske, men har inte bestämt mig än.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0