ser vi slutet...

... på vitapricksjukan nu måntro? Har bara en dag på behandlingen kvar så det oroar mig att vissa av fiskarna fortfarande har prickar kvar. De bör vara borta vid det här laget...

Samtliga fiskar är pigga och glada och det extra saltet verkar göra susen! Alla sorgmanteltetrorna har tappat sina prickar och så har även skett för mina Black Mollys.
Min röda Platyhanne har många av sina prickar kvar och 2 av 4 praktbotior ser ut som prickigkorv... En av dom är helt symptomfri (konstigt nog den som börjat magra av) och en annan har mer som en grå hinna över sig med ryggfenan ihoppklibbad. Detta såg dock mycket bättre ut idag efter att jag saltat vattnet enligt djuraffärens rekomendationer. Saltet dödar parasiter i sig, men gör även att medicinen blir mer effektiv.


här har vi det "stora" akvariet på 170 liter! Ser ni snigeln Gary under sitt Flintstone hus?!
Utöver Äppelsnäckan "Gary" (döpt efter svampBobFyrkants husdjurssnigel) finns det även:


9 st Sorgmantel-         3 st Black Molly, som   3 st Platy, 2 orange och en röd.
tetror slående lik en    pippar HELA tiden.
piraya? Det beror på   Tråkigt nog verkar inga
att de tillhör samma    yngel överleva trots
släkte!!                      gömställen...


4 st praktbotior. Mina   2 Khuliålar. köpta nu    2 st ancistrusmalar. en hane och en hona.
är dock väldigt            innan jul. väldigt         Det är hanen som blir sådär skäggig :)
än så länge,ca 5 cm.   roliga att titta på!                
Kan bli ca 20cm!!               


2 st amanoräkor, som här
polar på undersiidan av
roten. Detta är faktiskt taget
ur mitt eget akvaruim, resterande
bilder är lånade från b.la. www.zoopet.com och www.zoonen.com

Det känns även som att mina guppys är redo att flytta in i det mellanstora, nystartade akvariet. Bara de 2 dräktiga honorna som får stanna kvar i vår nya "barnkammare".


Kommentarer
Mallan

Mysigt det ser ut:) tufft att du har köpt till små ålar :D måste ja se sen.. hihi

2012-01-06 @ 15:55:54
URL: http://troddedu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0