sprattelmadam som glömt vad cavaletti är

Ja, det är väl hur man kan beskriva dagens vistelse i stallet.
Jag tyckte att det var läge att longera lite idag, trava calavetti på böjt spår så hon får ställa igenom ordentligt och lyfta lite på benen. "Näe" sa Feelia, är man hoppehäst så är man och så skutta hon över hela konkarongen gång på gång. Efter en stund, när jag tyckte att hon rusat runt tillräckigt, och jag var så åksjuk så ja höll på o spy, gick vi på promenad istället i solskenet.

Efter det bar det av till skolan för inskrivning. Samma tjat som vanligt. Rektorn står o predikar om hur bra skola vi har och så vidare (det har vi faktiskt men det är ju ändå tredje terminen jag hör det där nu).

På kvällen stog det JOBB på schemat. Fulla grupper nästan hela kvällen igenom och alla barnen (läs hästarna för det är deras förtjänst:)) var sååå duktiga!!



På måndag börjar allvaret igen. och just nu är jag jättetaggad! Jag ska verklige ngöra mitt bästa den här terminen. Jag ska försöka hålla kvar den här motivationen och verkligen försöka ha självdiciplinen till att plugga!
får väl se hur det går med den saken!! 

I morgon ska sambon o jag äntligen införskaffa en ny garderob till sovrummet, så även mina kläder (de få jag har) får någonstans att bo. Efer det blir det stallet, och sedan bär det av till Billdals ridklubb för o titta på Jan Brink. Det ska bli kul, får se om han tar upp nått intressant, lär väl knappast var anågot nyrr och revolutionerande, men det kan vara bra att få saker och ting påminnt med. Roligaste är ju att det är jag o Jänny som åker. Sen så spelar det inte så stor roll hur clinicen är :D

På lördag blir det åter igen träning i stallet. Det är samma tjej som sist som ska rida och min medryttare rider med hon också.

Detta blev ett lite hattigt och osammanhängande inlägg men aja, nu vet ni vad som händer mig de kommande dagarna, för er som är intresserade!!

God Natt!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0