Inte ens en på miljonen

Näe, jag tror faktiskt inte det!
 
Minns ni hur förvånad jag var när jag träffade Sanna? Jag var förvånad över att det fanns en till så onormal människa som mig. En ,ed "onormala" värderingar och "onormal" livssyn. En sån människa träffar man bara en gång i livet, om man har tur. Men på något vis har jag lyckats träffa två soulmates. Vad jag nu har gjort för att förtjäna detta vet jag inte. Kanske universum vill belöna de människor som faktiskt vågar vara sig själva och vågar gå sina egna vägar?!
 
Förövrigt har jag börjat hoppa en del på lilla hästen!! Vilket är suuuuuperkul!! (den uppfattningen delas även av lilla hästen;))
 
Har ridit en del på ett jaltkandar som funkat ganska bra som lite extra bromsservo, men hon knäpper av så väldigt och går väldigt bakom hand så det känns inte som en optimal lösning. I skogen däremot funkar det bättre. där suger hon tag lite mer i det och hittar ett fint stöd. Bettet har en liten tungfrihet vilket hon älskar! Jag har inte prövat det förut men hon går med så stängd o fin mun o grejar inte alls med tungan
!
Åter till hoppningen: där är nu planen att köpa en odelad pelhamstång med tungfrihet. Så jag bara får hävstångseffekten när jag behöver den o inte hela tiden.
Red lite cavaletti igår o tränade mest på tempot. Själv tycker jag att det går suuuperfort och att hon drar iväg ofta, men tittar man på filmerna ser det inte alls ut så! Jag har en hel del känsla att träna upp!! Red dessvärre på det tredelade tränsbettet igår så det var en ständig dragkamp mellan cavalettisarna. Men man börjar ändå märka skillnad på henne för hon är lättare att "få tillbaka" till arbete mellan rundorna nu än förut. Hon är inte speedad en kvart efter hoppningen lixom, utan bara några minuter ;)
Eftersom jag numera har privat filmare på samtliga ridpass kommer det många filmer inom kort, ska bara lägga över dom till datorn först ;)
 
Nu blir det sängen o imorn styr lilla POO mot avesta, Sanna o Alfons <3
 


Kommentarer
Onormal

Älskar dig

2012-07-26 @ 14:00:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0