Min fina lilla häst!

Hon gick såå bra idag lillskruttan!!

Jag själv kände mig ganska krasslig men det försvann så fort jag kom upp i sadeln!! med lindor o schabrak som matchar, musik i högtalarna och en bra känsla i magen blir det bra helt enkelt!!

Eller så var det bara för att jag inte hade några direkta förväntningar på passet som det blev så bra.
Ska iallafall sträva efter samma känsla i morgon så jag har något att längta hem till när jag är borta!

Började passet med stora åttvolten, och var noga med att jobba loss henne i sidorna från början. Sedan red jag öppna på långsidorna med 15metersvolt i mitten, både i skritt o trav. Skänkelvikningar vid varvbytena.

I galoppen jobbade jag mest med samlingen. Hon bar sig superfint i högervarvet, red även förvänd galopp. I vänstervarvet är det värre, där orkar hon inte på samma sätt. Där blev det små volter med många fattningar istället. Som avslutning red jag några travökningar på diagonalerna, för att sedan trava henne lång och låg på åttvolten igen. La in fler skrittpauser under passet än jag brukar idag, och det verkade vara en bra taktik! 


Feelia i vintras som njuter av osteopatens behandling.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0