Nu är jag nästan iland

Ja, bara ett omprov kvar i skolan så är betygen fixade sen. Inget har väl blivit vad jag siktat på för jag har inte prioriterat rätt saker under våren känner jag. Borde ha lagt mer tid och energi på skolan!
Men men, gjort är gjort så nu är det bara att hålla tummarna i sådär en månad till så vet jag om jag kommit in på någon utbildning eller inte.

Kan ju för övrigt medela mitt "new lowest" vad jäller fysikprov. jag lyckade skrapa ihop två hela poäng på sista provet, TVÅ poäng!! av 26 möjliga... upps!! Jag kan inte annat än säga att modern fysik är INGET för mig!! Men, jag ska även tillägga att vi bytt lärare mitt i terminen och jag var inte ensam om att leverera dåligt på provet om jag säger så, det VAR svårt. Fast, hade jag pluggat lite innan hade det nog gått bättre. Som tur var medelade läraren idag att vi som fick ig inte skulle behöva göra om provet för vi hade levererat så bra tidigare under terminen. Så det var skönt.

Då ska jag bara fixa integralerna och differentialekvationerna på matteprovet på måndag som sagt.

Skrev även det sista kemiprovet idag, Känner att jag inte pluggat tillräckligt till det heller, men jag borde leverera ett G iallafall.




Detta var vad jag möttes av i stallet i förmiddags, och oj vad mitt hjärta började värka efter ett gäng småttingar igen!! Längtar ofta efter att ha en råtta att mysa ner sig med i soffan om kvällarna. De sista var väl synd att kalla för sociala, dom bodde ju i tvbänken eller i fotöljen för det mesta men mina första prinssessor var toppen!! Norpan och Speedie, de var för goa dom!! Gick på lådan och sov i sängen. Väluppfostrade var dom! fast det kunde ju hända ibland att "nån" hade grävt lite i en blomkruka, eller att "nån" hade ätit upp min dåvarande sambos knappsats på mobilen under natten. Ibland var det även "nån" som samlat på sig nötter, choklad, kycklingben, köttbullar, äppelskruttar, snusar osv på olämpliga ställen, ja som ni hör kunde samlandet pågå i månader! En godbit då och då blev så småningom till ett helt berg med godsaker. Haha, jag glömmer aldrig när de gömt innehållet från en nästan en HEL påse chips i min garderob!! Men de var underbara varelser ändå!! Finns inget mysigare än en liten råtta på axeln som lägger svansen om halsen...



Kattjäveln är ju inte till mycket sällskap här hemma så det skulle nog gå att införskaffa sig ett gäng om man verkligen skulle vilja! Om inte annat kanske katten skulle hålla sig inne lite mera :)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0