Sådär skönt trött

Ja, det kan man väl påstå att jag är idag.
Nu sitter jag o äter svampbobkakor o dricker trocadero från gårdagen.
Jobbat 9-17 i ösregn... Tur man har ridhus för det var inte uppehåll en enda stund under dagen. Men men, ungarna var glada för det. Ett väldegt lugnt o sansat gäng må ja säga!
 
Efter jobbet bar det av till stallet. Där står ja på gången o borstar på hästen så säger det "splatt" i golvet brevid mig. En liiiiten svalunge har trillat ur boet!! Vi försökte lägga tillbaka den i boet, men när stegen väl var framsläpad och uppkrånglad insåg vi att det var väldigt högt upp till nocken och stegen var väldigt svajig. Så; vi hämtade katten istället ;)
 
Eftersom det faktiskt var lite uppehåll under kvällen så blev det uteritt på schemat. O idag gick det undan. Herregud, det är livsfarligt att vara ute med ponnyryttare!! Feelia var ganska stark i första galoppen, och låg på en hel del, men i andra galoppen var hon först. Då ligger hon inte på alls på samma sätt, fast stanna, vad är det? Hihi, höll på o preja ner en stackars tant i diket som ploppade upp bakom en krök. De gick lixom inte o stanna o bakom mig dundrade två ponnyer för fulla muggar. Stackars tanten måste ha fått en hjärtinfarkt!!
 
Det var väldigt blött på vägen så ja gjorde mig beredd på att hon skulle hoppa över varje stråk där vattnet täckte hela vägen, men nej då, hon plöjde rakt igenom. Är man uppfödd i fälttävlansstall så är man tyckte Feelia och gick i sin mors fotspår som fälttävlanshäst istället för sin fars hoppspår. (klart man kan dundra igenom en stor vattenpöl på okänt djup, men trava över en bom går INTE) knäpphäst, men trots dryga två år med min Feelia så fortsätter jag att tycka mer  o mer om henne för varje dag som går <3 Min lilla pärla!!
 
Så, det blev ett gott slut på en annars ganska värdelös dag. Som alltid när man avslutar dagen med stallet!
 
I morgon blir det mera jobb. Och jag hatar att gå upp tidigt på morgnarna!!
 
 
 
over and out!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0