Likt en skakad sockerdricka!

Idag är jag glad!

Humörsvägningar?? Tjaa en aning kanske. Eller jag vet inte om det kan klassas som humörsvängningar just, mer som... hälsosvängningar??

så; kan det vara så att jag börjar återhämta mig?? Jag hoppas det!
Har ju vart väldigt håglös eller hur man nu ska uttrycka det den senaste veckan. Trött och sliten helt enkelt. Mycket snurrigheter i min lilla kropp.

Dagen har jag spenderat framför datorn och i stallet. Har äntligen kommit igång med min sommarmatte. Första kapitlet är aritmetik, typ huvudräkning alltså, och jag dör väl sådär 4 gånger i timmen så tråkigt är det. Jag har ju en räknare som kan allt det där!! men men... idag har jag kämpat med division; liggande stolen o trappan. Det går väl sådär. Efter det blev det flera välförtjänta timmar i stallet. Eftersom jag är lite hängig o har ont i halsen blev det uteritt på schemat i det härliga vädret!



Tänk det har kommit att bli den bästa medicinen, hästen och stallet...det hjälper mot allt!! Nu gäller det bara att halsen håller för 2 dagars undervisning. Men det blir väl som vanligt att jag är sjuk och har tappat rösten lagomt tills jag ska hem till mammi o pappi på tisdag.

Det ska bli så härligt! Att få komma hem till skogen, påta lite i mammas grönsaksland, plocka blommor, klippa gräset, måla huset (och garaget OCH logen... puh det blir många kvadratmeter det), ja njuta av den underbara naturen helt enkelt. Njuta av att det enda som hörs om nätterna är det avlägsna tåget på andra sidan sjön. Njuta av morkullornas knorr i skymningen och småfåglarnas sång i gryningen. Ja, ni hör ju jag blir ju lyrisk bara av att tänka på hemma!

Synd att hästen blir så knas av att vara ensam, annars hade hon kunnat åka med upp så kunde vi semestra där hela sommarn! För jag kan ju inte vara utan min skrutta i mer än några dagar <3






M och P på havet sommaren 2011


Julafton 2011
over and out


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0