spännande helg

Tjaa, det är väl vad man minst sagt kan säga. Skulle jobba både lördag och söndag men så blev ju inte fallet. Tydligen hann verkligheten ikapp mig och den slog minst sagt omkull mig.
Sängliggandes mer eller mindre hela helgen. Ringde sjukan idag o fick en tid redan imorgon!

Ikväll ska jag iallafall försöka ta mig till jobbet. Lite lättare att jobba på kvällen än på morgnarna känns det som, då har man hela dagen på sig att försöka äta o komma igång.

Helgen hade iallafall en toppenstart, det är ju alltid något! Fredag morgon gled jag in till skolan o fixade ett MVG i biologin och på kvällen var jag i stallet flera timmar utan några måsten eller någon stress. Feelia var så blöt efter allt regn som kom på eftermiddagen så medans hon stog med fleecetäcke o torkade upp passade jag på att putsa lite träns. Vilket var välbehövligt!! Fick smörja om 3 ggr för lädret sög åt sig som en torr svamp!!
När skruttan väl torkat upp tog vi en långborst. Finns ingen häst som kan vara så gos som hon på kvällarna <3

väl hemma började oron gnaga och såklart kom ju tankar som "jag får inte bli dålig inatt för jag ska jobba imorn" upp i huvudet på en gång. Då brukar det oftast vara kört. Och mycket riktigt så blev det så denna gången också, fast ungefär 1000 gånger värre! Jag var helt säker på att jag skulle dö innan gryningen. (som tur är ljusnar det ju ganska snabbt såhär på sommaren)

Detta resulterade i en lördag sängliggandes framför TV:n och en söndag lika så. på lördagen orkade jag inte ens ta mig till stallet, men på söndagen orkade jag ut dock. Skönt, för det är det enda stället där tiden verkligen står stilla. Att mocka, sopa o packa höpåsar och pyssla om min skrutta är rena befrielsen! Skönt att få vara sig själv o glömma omvärden för en stund.

Och promenader i ösregn med bästa medryttaren hjälper också när ångesten kryper sig på;)


Nu ska jag återgå till dagens agenda, 30 rock. Det är väl ungefär det enda jag gjort de senaste dagarna. har snart plöjt igenom 5 säsonger! Och inatt drömde jag till och med om min nya "idol" Kenneth Pascell!


ska även försöka äta litegrann så jag orkar rida innan jobbet, Feelia ska ju hoppträna imorgon igen, weii!


over and out







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0