Studenter och 25årskris i efterskott?

Ja, idag kryllar det av studenter i kungälv... fatta att det är 7 år sedan jag själv tog studenten!! Vad har hänt sedan dess lixom, det känns ju som att det var igår!! Så, nu tror jag att det är min tur att få lite 25årskris, såhär ett år i efterhand :)
Men, den vanliga "jagharingenpojlvänmenlängtardesperatefterenmassabarn" nojan som de flesta kvinnor verkar genomgå någon gång i livet är ju inte den nojan som infinner sig i mitt huvud just nu kan jag säga, snarare tvärt om! Jag vill inte kuvas av samhällets normer och tvingas till saker jag inte vill bra för att det är vad som väntas av en 25årig kvinna!

Resumé av livet efter studenten kommer här iallafall:

2005: tog studenten. Gjorde en minst sagt kort kariär som telefonförsäljare i kristinehamn, sadlade snabbt om till hästskötare på laxå ridklubb istället. På hösten flyttade jag och min dåvarande pojkvän in i min första lägenhet i svartå.

2006:Började jobba på folkatorps ponnyridskola i juni. Alida kom in i mitt liv på hösten <3 Bröt med min dåvarande sambo straxt efter min 20 årsdag (jag fick faktiskt en familjebil i 20årspressent!!)

2007:Började träffa min highschoolboyfriend igen, Flyttade till kumla på våren. Blev vald till ordförande i ridklubben OCH i distriktets ungdomssektion. (karriärkvinnan föddes??) Köpte min älskade Bosco på sommaren <3

2008: Läste hästkunskap på strömsholm. Åkte på kryssnnig med min highscoolboyfriend och hans familj i januari. Han bröt kort efter det(det var ju snällt att han väntade tills efter kryssningen, som hans päron bjöd oss på). Träffade sambon i början på sommaren. Sa upp mig i november(på min födelsedag om jag inte minns helt fel).

2009:Bosco och jag tog vårt pick och pack o flyttade till gbg i början på året (med en bil som pajade halvvägs nere, tur att man hade en  snel hest! på den tiden) Började jobba som timmanställd på Gunnebo, Wiebo och Ponnylyckan. Bosco fick somna in dagen efter min födelsedag (seriöst ALLT händer runt min födelsedag eller? Jag bryter med min dåvarande sambo, jag säger upp mig, Bosco avlivas)


2010: Jag träffar Sanna<3 köpte Feelia i början på april <3. Bröt fingret, kunde knappt rida på 3 månader. Började läsa upp mina gymnasiebetyg lite smått.

2011: Karibien igen!! Började läsa upp mina gymnasiebetyg på allvar istället. heltidsstudier. och bara jobba 4 dagar i veckan istället för 6. det gick ju sådär det med!!
Böt stall i november (SERIÖST!!)

2012: Fortsätter med studierna, kommer på ett ungefär på vad jag vill bli "när jag blir stor". Söker in till en rad olika universitetsutbildningar...


Och... ja, här är vi nu!  Med en ny novembermånad som närmar sig. Hur kommer den se ut?


Om 7 år önskar jag iallafall att mitt liv ser ut såhär:
# Vara klar med åtminstonne första delen av min utbildning. (nån proffessor blir man ju inte på 7 år...;) )
# ha ett välbetalt och givande arbete
# ha en frisk och kry gammal Feelia i stallet, och en ponny! Feelia är ju så "stor"
# Bo i hus ute skogen/på landet. Inte nödvändigtsvis med hästen/hästarna på gården då jag föredrar att ha ett ridhus, och SÅ välbetalt blir nog inte jobbet direkt efter avklarade studier.

Och jag ska ha min get som jag av någon konstig anledning alltid drömt om att ha!! Kanske några höns, ett grönsaksland och diverse bärbuskar, ja som det var när man var liten helt enkelt!! (ps är gräsmattan för liten för att klippa med åkgräsklippare så är det ingen riktig gräsmatta!)


over and out!




Kommentarer
Mallan

Det där låter ju helt underbart, sista delen av inlägget. Kan hålla med om det där med gräsmattan ;) men lite charmigt är det ju att gå också;) lite extra "röra på dököttet", fast det har ju du inge av men.. om jag får tala för egen del ;)



Faan att det händer så stora saker just niv, vid din födelsedag:S får hoppas på att det inte gör det detta året!

Puss på re min goding!

PS. fick hem royal carribean katalogen häromdagen. Australien trippen låter ju HUR jävla UNDERBAR ut som helst!!!

2012-06-08 @ 17:33:56
URL: http://troddedu.blogg.se/
Lina

Åfan, åker de där nere också!! vi får kolla närmre på det där på midsommarveckan om ni är hemma då?



Ja, just månaden november verkar vara då det mesta händer för min del... Klart det funkar att knata runt med klipparn också, så länge det är den storleken på gräsmatta som VI är vana vid. det ska lixom få plats en studsmatta OCH man ska fortfarande kunna springa runt :) Puss

2012-06-09 @ 13:00:04
URL: http://storiorden.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0