ännu mera "sovmorgon"

Ja, läraren i fråga är fortfarande sjuk, så både matten och fysiken är inställd i morgon. Bara  en timmes biologi att gå på med andra ord. Dessvärre ger det en massa extraplugg som ska läsas ikapp inför tisd eller onsd beroende på när hon är frisk igen, för i och med vårt tuffa schema så följer vi planeringen trots sjuka lärare...
så det kan ju ta sin lilla tid att själv klura ut det där med inre och yttre derivatan av en funktion och hur man sedan lägger ihop cosinusfunktioner med sinusfunktioner....

I fredags var det iallafall provskrivning i fysik. Det var inte så svårt som jag hade förväntat mig, har jag riktig tur räcker det till ett G!! Skulle vara skönt att slippa ett omprov. Jag blev mest irriterad på mig själv som gett upp dagarna innan, hade jag bara kämpat på liiite till med pluggandet så hade det gått vägen! men men, lätt att vara efterklok.

På tisdag är det major biologiprov. celens uppbyggnad och ämnesomsättning, Mikrobiologi i stora drag (bakterier, arkeer och virus) samt växters fysiologi. det mesta är ganska logiskt, men det är mycket nya ord och termer samt "i en bakteriecell är det så och så och så, men i en arkécell är det o det samma som i en bakterie, men INTE det osv. mycket att hålla i sär, men väldigt, väldigt intressant!!

Hehe, nu sitter jag o funderar på vad som faktiskt sker i min näsa just nu, då jag börjar bli lite "svidig i svalget" o förkyld. väldigt spännande!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0