Ansökningarna är öppna

Ja, från och med igår kl 13 har ansökningarna för höstens studier öppnats. Jag har fortfarande inte skickat in min ansökan.  Jag har lite tvivel om i vilken ordning jag ska sätta dom. Detta är en helt ny värld för mig, men syon har iallafall förklarat för mig att om jag tex kommer in på mitt andrahansaval så faller 3:e, 4:e, 5:e osv bort automatiskt. Och man vill ju ha så många valmöjligheter som mögligt.

Målet  idagens läge är att få en så "bred" utbildning som möjligt. Och vill jag sedan jobba vidare som lärare så kan jag alltid bygga på den biten då, sålänge som jag läst de kurser som ingår på lärarprogrammet.

Just nu ser listan ut såhär:
1: apotekare
2:läkemedelskemi
3: Ämneslärare i kemi/biologi för gymnasiet
4:Kemi kandidatprogram. Går att bygga vidare sedan om man skulle vilja bli proffessor eller dyligt. Då kan jag svassa omkring i en vit labrock hela dagarna, och så ska jag köpa "arga" glasögon som jag ska ha lääängst ut på nästippen :)
5:Biomedicinska analytikerprogrammet
6: molekylärbiologi - mest för att ha ett sjätte alternativ. Syon tyckte att minst 6 alternativ var att rekomendera.




Vad ska ni bli när ni blir stora??


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0