"Lite sjuk"

Ja, idag är jag just det, lite sjuk.
Dvs febrig, huvudet håller på att sprängas och det känns som att halsen håller på att brinna upp... Jag, Lina Karlstad, har till och med ringt till jobbet och sjukanmält mig trots att det strider mot min policy! Jag brukar ha magsjuka och egen begravning som enda giltiga frånvarå i vanliga fall, men med såhär tufft liv känner jag att kroppen säger ifrån ibland. Så jag tänkte att det är bäst att ta en dag att vila upp sig på.

Och för en gångs skull har jag lite "tur" eftersom matte o fysiklektionerna är inställda så är det vara en endaste lektion jag missar i skolan och den är bara repetition inför provet i morgon, så inget nytt jag missar där.

Jo, i fredags hittade jag ju en mystisk knöl i min arm. kännde den när jag smörjde in mig, den känndes som det låg typ en hasselnöt inbäddad under skinnet, fast mjuk. Den ömmade lite så jag antog att det var någon form av vätskeansamling. Så, på med hästens dundersalva mot inflammationer och hematom av allehanda slag. Jag tänkte att hjälper den på hennes vätskeansamnligar efter sparken så hjälper den mot mina. Och mycket riktigt, morgonen efter var ungefär 3/4 av den borta. Den hade också börjat färgas så nån blödning av nått slag måste det ha varit.

Idag är svullnaden nästan helt borta, men nu är sambon hemma igen så han har tvingat mig att gå iväg till vårdcentralen *sur* så jag får väl spendera min sängliggande dag på vårdcentralen antar jag.



Kommentarer
Mallan

men gud Lina... de där måste du ju gå iväg med så det inte är någon blödning som vandrar i kroppen... Ajaj, det ser inte skönt ut:( hoppas du kryar på dig snabbt!

2012-03-12 @ 18:19:10
URL: http://troddedu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0