Seg dag

Ja, idag har det varit en sån där seg dag. Lite hängig efter jobbet igår, jag är nog inte riktigt frisk än.

Började dagen med Fysiklektion kl 8. Nice!!
sedan var det lite ofokuserat kemiplugg här hemma. Galvaniska celler o jag fattar inte ett jota. Prov på tisdag så imorgon vet jag vad jag ska göra allafall. Vi läser om liknande saker i fysiken och för omväxlings skull fattar jag mer av den biten än den kemiska den här gången. Det brukar vara tvärt om!


Sen bar det av ut till kareby där sambon köpte en cykel. Han ska tydligen börja sitt nya liv nu. cylka till jobbet o sluta snusa o grejer!! Dax att bli orolig kanske?? hehe.

Aja, när han fått sin cykel att trampa hem på åkte jag vidare till stallet. Longerade skruttan ett ganska "hårt pass" jag hoppas verkligen hon återhämtar sig väl så jag inte gjort något dumt. Började med en promenad på 15 min. sedan skuttade hon lätt inspänd över en cavaletti på 50 cm i bägge varven. Hon var jätteduktig och det blev inte det där rusandet. Sen jobbade hon väl inte på direkt bra heller men endå. Som avslutning gjorde jag så som man inte "ska" göra och hade innersidans inspänning 1 dm kortare än yttersidan. Jobbade mest i galopp och hon såg riktigt fin ut på slutet. Sedan avslutade vi med 15 min promanad igen. Hon fick stå med stallbandage ettpar timmar efter det.

Prövade ett nytt bett idag med, hon är så orolig i munnen på det hon haft tidigare och jag har inte hittat nått hon trivs på. Och visst jag ska inte skylla ifrån mig för jag blir lätt hård i handen, men när man inte ens håller i tyglarna ska hon väl kunna aceptera bettet iallafall. Hon har ju haft nästan ett halvårs vila och tänderna kollade innan igångsättning så...
Idag provade vi ett rakt tränsbett med fasta ringar. Det verkade hon gilla lite bättre, hon gick inte o drog upp tungan hela tiden iallafall, men ettpar gånger. Får se hur hon känns att rida i morgon.

Eftersom hon jobbade ganska hårt idag blir det lösgörande arbete i skritt imorgon. Kanske rida barbacka?!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0