Strategi inför morgondagen

Tjaa.... eftersom jag nu valt att göra det lite lättare för alla er andra att få bra snitt på högskoleprovet så tänkte jag även dela med mig av min strategi och upplägg inför dagen.

Jag kommer kliva upp i god tid (eller hur, idag znoozade jag till 20 min innan lektionen började...JAG HATAR SOMMARTID! Å andra sidan är det jäkligt göttigt på hösten när man får sova en timme längre igen)
Sen så är det bekväma kläder som gäller! Inga klämmiga jeans eller tröjor som sticks osv, här ska det sittas i skräddarställning hela dagen.
Jag kommer att ha med egen lunch. Som det ser ut nu så är det ingen mer av mina klasskamrater som skriver på samma ställe som mig, så istället för att sitta o slöprata med folk jag inte känner siktar jag på att sitta nånstans i lugn och ro. Pastasallad med grillad kyckling står på schemat. Ettpar mackor åker med som mellanmål också. och vattenflaska såklart. Lite apelsin med.

Så till själva provet då.
Jag kommer att stryka alla svarsalternativ som jag är säker på INTE är rätt. Då har jag mycket större chans att gissa rätt om jag behöver gissa.

På läsförståelsen kommer jag snabbt läsa alla rubrikerna för att sedan börja med den som verkar enklast/mest intressant så jag inte kör fast redan i början. Jag kommer läsa hela texten snabbt men noga och markera delar jag tror är viktiga. När jag sedan läser frågorna tänker jag "besvara frågan" innan jag sedan läser svarsalternativen.
Den här delen hade jag svårast att hinna med när jag tränat tidigare i veckan. Jag läser väldigt långsamt.

Mattedelen känns som att den är som den är. jag kommer att hoppa över alla som jag inte kan direkt på rak arm så jag inte kör fast någon stans, lösa de jag kan först och sedan gå tillbaka till de som var svåra.

ordförståelsen är lite oroande eftersom man kan förlora så många poäng där... Jag har samma stretegi där, svara först på de som jag är någolunda säker på. Fundera ut vad det kan betyda innan jag läser svarsalternativen, stryka alla alternativ som inte känns aktuella osv.

Saker jag inte får glömma:
Körkort
klocka
stift till pennan
sudd
linjal
överstrykningspenna
mat




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0