I en bubbla??

Ja, nog för att jag är lite egen och egenspårig här i livet, men lever jag verkligen i en sådan katastrofalt instängd bubbla som jag i bland får känslan av är ju frågan...
 
Idag stog det en märklig figur med munnen övertejpad och såg olysklig ut på skolan. Alltså på UNIVERSITETET. Hon (tror jag det var, det framgick inte riktigt om man säger så, men av längden att dömma identifierade jag denne som en hon) delade ut några färgglada lappar från nån gayklubb om ja, inte vet jag vad det var de ville ha sagt, att många homosexuella hoppar av sina studier pga fientlighet bland forskare på universitetet....
 
Och DÅ undrar jag; HUR i helvete kan en lärare veta om eleven i fråga är gay eller inte när de inte ens lär känna oss? De vet inte vad vi heter, inte vilket program vi läser på om de skulle möta oss i koridoren. Men om vi är gay eller inte, det vet de tydligen. Enligt gayklubben iallafall. Herregud lärarna får ju inte ens lov att se våra namn på tentan!!! ännu mindre vet de väl vad vi har för läggning. Nu får gaysen faktiskt skärpa sig!!
 
För övrigt känner jag mig riktigt vemodig och ledsen varje gång jag ser en föreläsare bli nervös över att kanske, eventuellt, om det denne säger vrids på tillräckligt mycket skulle detta kunna förarga någon. För det är lite så jag känner det. Människor letar efter felsägningar och annat för att sedan kunna anmäla föreläsarna för att vara rasistiska, hatiska eller något annat. Verkligen tråkigt tycker jag!!
 
Och över till en annan tanke som grodde i mitt huvud en stund efter det märkliga mötet. SLUTA SE ER SJÄLVA SOM OFFER!!!!!!! Herre gud, det är väl INGEN i dagens samhälle som bryr sig om vem du ligger med på din fritid sålänge det är lagligt!! Eller är det bara i min skyddade värld som det är ok att vara den man är??!! Vill ni att omvärlden ska se på er "som alla andra" så får väl förfan ni också göra det!!
Det är ju till och med populärt med homosexualitet nuförtiden. Iallafall om man är brud på sådär 15-20 och vill vara lite alternativ. Men sen så sitter dom där iallafall, x antal år senare med en gubbe och ettpar ungar... Snopp var visst inte så tråkigt iallafall!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0