Musten har gått ur

Ja, som alltid dagen innan tenta. Jag har pluggat på bra. Det kännsiallafall som att jag har fått en hel del aha-upplevelser sedan förra gången. Så kanske jag klarar den denna gång.
Det är forfarande några kapitel jag inte hunnit läsa riktigt. Och många trivialnamn som jag ska försöka smacka in ikväll. Så får vi se hur det går.
 
Bokat tid hos studievägledaren nästa vecka och se om hon har några förslag på hur jag ska lägga upp slutet på terminen. Det finns faktiskt elever som inte klarat denna kursen utan sökt dispens och fått den beviljad. Så ännu finns det ett liiitet hopp om hösten.
 
 
I morgon bitti ska jag alltså skriva tenta i organkemi. Efter det blir det lunch i stan med min älskling och sedan går vi på göteborg horse show resten av dagen!!
 
Detta är vad jag ska spana efter på mässan:
 
# Stigbyglar, sånadär med svikt. köpte ett par (kopior såklart, inga sprenger här inte) för ett par år sedan på ren chansning då det bara fanns kvar i storl junior. De var såklart aldeless för små så ja fick sälja dom.
 
# "Dressyrträns". Om det nu går att hitta en engelsk nosgrimma som är fin och UTAN ögla för snokrem... I värsta fall får jag väl köpa ett kandar ;)
 
# Lädertömmar
 
# Tömkörningsgjord
 
# Jodphurs med dragkedja fram OCH knopp för sporren, hatar när de bara glider ner!!
 
# Väst
 
# Lädergrimma
 
Så får vi se vad jag hittar och om jag köper med något hem!
Lite småplock blir det iallafall, strumpor, en ny rotviska o en påse hästgodis. Benlindor såklart och säkert något schabrak. Funderar på en såndär lakritsluktande burk som varenda människa har till sina hästar nu för tiden, mest för att de luktar så fruktansvärt gott!! Kanske jag också kan slicka i mig utav?!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0