Min önskelista

Ja, tänk om livet verkligen kunde bli som man önskar sig. Än har det varit ganska lovande faktisk, och det ÄR ju bara jag som har makten att uppfylla mina önskningar.
 
# första "önskan" är en apotekarexamen, och med den ett jobb som håller den nuvarande/utlovade/förutspådda ingångslönen på < 30k som nyutexaminerad.
 
#En gård hemma där man kan bli så självförsörjande som möjligt. Åtminstonne på kött, jaga, slakta ett par lamm om året samt kycklingar vid behov. Det är grejer det, som det var när man var liten helt enkelt!! (det enda jag satte stopp för var kaninenera, när jag fattade att de slaktades o inte alls rymde varje höst ;) ) Både Gosegrisen och Lortegrisen slank ner fint även om det kändes lite konstigt att stycka sina djur på köksbordet å slänga i frysen. Fast jag är väldigt dubbelmoralisk här ändå, för även om jag kan tänka mig att äta mina djur skulle jag adlrig klara av att döda dom... och Feelia skulle aldrig komma på tal att äta upp!! FÅR man föda upp hästar för slakt i sverige, och om inte vem/vad är det som bestämmer att man får föda upp grisar, kor, får osv för slakt men inte hästar? Kaniner får vi ju föda upp för slakt men inte marsvin tillexempel....
 

#Att Feelia ska bli sådär 35 och få lov att vara frisk och välmående resten av sitt liv, och hinna med privilegiet att bo på egen gård långt ute i skogen med utevistelse minst 16 tmmar om dagen. 

#När jag blir gammal vill jag flytta till USA. Helst någon varm del. Timpa babblar dock om en ranch i montana eller nått liknanade, men det känns lite overkill att ha som pensionärsplan ;)

 
Och den viktigaste önskan av allt är så klart att dela allt detta med Timpa, (och att alla i min familj får vara friska och välmående och förbli den dom är och alltid ha varit)
 
Så, målen är satta nu får vi se hur långt vi kommer.
Har ju lyckats uppfylla några av mina tidigare livsmål redan, så några till ska man väl kunna klara av tycker jag!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0