Vi närmar oss höst

Ja, nu känns hösten nära trots den maffiga temperaturstigningen om nätterna! 
Det börjar bli mörkt om kvällarna och i morgon ska hästarna stallas in igen. Aldelles för tidigt jag vet, men jag värdesätter ett bra grovfoder som ingår i hyran mer än att de promt ska sova ute 1-2 månader till. Dessutom blir det lite kallt o geggigt nu när regnet börjar komma. gegga i hagarna = orimligt skitig häst. varje dag! Gudarna förbjude att hon skulle glömma att rulla sig en dag... 
 
För sådär två veckor sedan packade vi ner alla reflexerna i vinterlådan. För det skulle ju minsann dröja länge innan vi behövde dom. I förrgår sprack vår tidsplan med sådär 1½ timme och vips så var det kolmörkt när vi skulle ut på vår dagliga promenad. Så det var bara till att gräva fram pannlampa och reflexer och se glad ut. jag har iof inget emot att vara ute i mörkret. Det påminner om när man var "liten". Vi hade minsann inget ridhus att rida i. Inge nupplyst ridbana heller för den delen. Förutom samhället så fanns den en liten snutt gatubekysning precis förbi det gamla kapellet. Annars var det beckmörker. Men vad gör det när man känner alla stigar och skogen utan och innan. På med pannlampa o reflex så bar det iväg lika bra för det! 
 
Imorgon är det jobb och på måndag drar föreläsningarna igång ingen. Jag ska verkligen göra allt i min makt för att hänga med så gott det går och försöka klara denna kursen med en gång. Att de specifikt skriver ut i "välkomstmailet" hur svår och krävande denna kursen är känns ju sådär måste jag säga.... :S Men jag känner att jag har ett bra utgångsläge. Det är inte så länge sedan jag tentade av introduktionskursen till kommande kurs, och jag har repeterat en del nu i veckan. Jag vet desssutom hur jag ska lägga upp allt arbete som gäller labbar och säkerhetsprov för att störa de ordinare pluggtimmarna så lite som möjligt. 
Nu när jag insett att det faktiskt kan bli ett litet sparande de 4 år som är kvar så är jag mer taggad till detta, vi bör komma upp i nästan 100 000 om allt får flyta på som planerat och jag kan jobba en del på somrarna. Och med tanke på hur löjligt billiga gårdarna där hemma kan vara så behöver jag inte jobba länge innan vi har en handpenning fixad! Bara detta går vägen så har vi vår gård om 6-7 år!!! Så nu jävlar, NU KÖR VI, det är ju Feelias pension det handlar om <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0