Good flow

Ja, just nu har jag hittat ett bra flyt i pluggandet. Nu läser vi en intressant kurs igen. Tyvärr så är ju inte alla kurser lika tilltalande. Men så antar jag att det alltid är oavset vilket program man läser. Just nu är det Metabolism för hela slanten och det är sjukt fachinerande hur kroppen omvandlar sin energi!! Tänk vad många processer det är som måste fungera! 
 

Något som stör mig enormt är de "kursare" som ständigt sitter o gnäller om att ååååh vad tråkigt det är och åååh vad det här var tråkigt. På ALLA kurser!!!! Då undrar ju jag givetvis vafan gör du här då, om inget någonsin fångar ditt intresse?? Försök att öppna ögonen mer än till hälften, se lite glad ut och LÅT lite positiv ibland så ska du nog se att det känns lite bättre...

 

Varför ska trötta och bortskämda "tonåringar" sitta där och gnälla när jag själv sliter så hårt att jag är på väg att gå sönder (eller snarare redan gjort det för länge sedan...) och ändå inte är säker på att jag får lov att fortsätta på termin 5?? 

Jag är så sjukt trött på den "gymnasiementalitet" som genomsyrar många på den ut här utbildningen. Det är ju för fan ni själva som har valt att vara här, för att ni tydligen har ett intresse av detta. Antar jag. Det är därför jag är här iallafall. Och jag både kämpar hårt och betalar dyrt för det!!



Kommentarer
Malin

Words lina! Words!! :)

2013-12-12 @ 19:17:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0