Min Dag

Jaa, dagen börjar med att klockan ringer en timme för tidigt för jag hade glömt bort att ställa om alarmet till MIN tid. Kvällen innan hade jag frågat Sambon om han verkligen hade ställt sin klocka på ringning (och, jaaA då, det hade han minsann gjort...) Så, min klocka ringer och jag stänger såklart av den, för hans ringer ju ändå snart...
Somnar om och vaknar sedan av att det fortfarande inte ringt nån jävla klocka!!! Mycket kan den där jääävla hyperdyperhightech telefonen, men ställa ett pålitligt alarm det går ta mej fan inte för den ringer ALDRIG när den ska. I bland ringer den men då fungerar inte alltid znoozen, ibland znoozar den 10 min och ibland 30!!! 
Men ladda trådlöst DET kan den minsann denna magiskt hypade telefon (eller nee det kan den faktiskt inte, för den funkar inte som vilket trådlöst internet som helst eller så som man skulle kunna tänka sig när man änker på ordet trådlöst, utan den måste sitta i en speciell hållare. Som trådlösa hemtelefoner från 80-talet ni vet...)
 
Redan där i sängen tillsammans med det strilande regnet och vinande vinden utanför väggen var min dag ganska bäddad o klar.
 
 
Hävde mig iallafall upp o käka frukost o plugga lite innan skolan. Tog bilen till tåget IFALL jag skulle ha tur att hinna med det tidiga tåget hem (som inte har nån matchande buss). Sen som fan såklart o det fanns typ EN plats LÄNGST BORT på pendelparkeringen. Men det fanns en plats iallafall. OCH jag hann med tåget! Tågresan in var okomplicerad, lite folk på tåget och ingen som irriterade mig nämnvärt. 
På väg till spårvagnen hällregnade det i kombination med stormbyar så där fick man sig en riktig dusch. Spårvagnen var givetvis fuktig och äcklig. På spårvagnen irriterade jag mig på två dudes i 20-25årsåldern som satt o babbla om sin helg som vart såååå bra, det började såklart på fredagen då de tydligen hunnit med en massa kul. Sedan vidare till lördagen då de hunnit med ÄNNU MER KUL. och näejmen, sen var det ju heeela söndagen också med ytterligare en massa frivilliga aktiviteter..... När jag blir stor vill jag också ha helg som kommer varje vecka och som börjar fredag eftermiddag och slutar söndag kväll!!!!!!!! För vafan gjorde jag i "helgen"?? Fredag kväll: PLUGG till 23. LÖRDAG: klockan ringer, upp å storhandla innan jag skulle hålla träning 9:30 för att slippa allt folk, köpte julgran, PLUGGADE, städade lite, tvättade, lagade mat och bakade jugodis (a ok lördagen var lite bra, red en käck B-ponny, pyntade julgran o bakade godis. SÖNDAG: klockan ringer - JOBB. min überbästa sambo fixade hästarna så när jag kom hem kl 18:30 var det bara för mig att kasta mig in i duschen o sedan bänka mig framför böckerna. Bakade lite mer julgodis också (och brände upp en gryta......)
 

Så när måndagen kommer och alla sitter där i skolan utvilade och boostade med energi sjunker jag matt ner i bänken och känner: vardag - gött att få "vila upp" sig lite.....

 
Väl framme vid skolan iallafall så blåste mitt paraply sönder. Inne på föreläsningen inser jag att det är en extremt dålig föreläsare och att han dessutom bara ska föreläsa idag och har 4p på tentan. Extremt ostrategiskt att ens vara i skolan en sådan dag då man ändå inte blir klokare av vad han säger. Sådan tid är bättre spenderad hemma och plugga på egen hand. 
Så jag åker hem igen för att plugga och hjälpa sambon med Lunchfodringen så han skulle slippa ta ledigt HELA eftermiddagen.
 
Pasade på att mocka och varva ner lite när jag ändå var där. Finns inge nbättre sysselsättning och idag tog det låååååång tid att mocka två boxar. De var faktiskt ganska grisiga också ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0