Så typiskt pestkusten

Jaa.... när jag styrde kosan mot jobbet igår morse började det snöa. Snöandet tilltog till min förtjusning och det var ett riktigt yrväder fram till lunch. HÄRLIGT!! Men, när det kommit sådär 2 dm snö blev det omslag i vädret och det började spöregna.... URK!! regnet höll i sig i flera timmar och allt snö blev till slask. Som sedan frös på såklart. blankis på parkeringar och i hagarna. och stelfruset is-slask  som man nästan slår ihjäl sig på. Underhållningen med sandning och plogning är väl sådär utanför vår lägenhet om man säger så, eller snarare obefintlig! Inget undanplogat och inget sandat. Men men jag ser det som en eventuell inverstering: att halka omkull o bryta handleden på någon annas mark kan de bra betalt!! Som dotter till en föredetta fastihgetsägare vet jag vad som gäller om man skulle göra illa sig om det inte vart tillräckligt sandat/skottat på fastighetsägarens/hyresvärdens mark. Min far var så nojjig över sånt att han var ute och skottade och sandade i både tid och otid vid sina fastigheter under vintrarna!!
 
I morgon ska det bli en sådär 7+ och regn enligt vädret igen så all isen lär väl försvinna igen tillsammans med den ynka snön som ligger kvar.
 
 
 
VILL HA SNÖ OCH VINTER!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0