Stress, press och en jävla träskalle till på köpet.

Ja, jag sitter här o läser o läser. Det går inte fort i vanliga fall o det går ännu långsammare på engelska även om det blivit mycket bättre. 
Det mesta jag läser just nu fattar jag, men ska det verkligen ta 3 dagar á 6 timmars plugg för att ta sig igenom EN dags föreläsningar?? Jag har åter igen insett att det blir en stoor del jag inte hinner läsa inför tentan på cellbiologi III. Däremot har jag hunnit med att på cellbiologi II så from nästa vecka ligger focus enbart på den (klarar jag en av de två får jag lov att fortsätta i 2 terminer till ju, så vill inte sikta för högt med III:an för tänk om jag missar båda med några futtika poäng då. Bättre att missa på den ena då bara).
 
Att dessutom vara stressad över ekonomin bidrar ju inte till någon vidare (plugg)ro eller sömn. Jag/vi har försökt så gott vi kunnat nu i vinter att spara ihop till en sommarbudget för att finansiera mina omtentor, men det har såklart varit väldigt svårt med två hästar och en ihållande kyla (ska det inte regna på pestkusten vintertid??).
 
Trots allt lyckades vi skrapa ihop till en mycket knaper budget (aldeless för knaper egentligen, men mer än vad vi vågat hoppas på) som skulle räcka om inga "utsvävningar" grordes... Deeeeet vill säga att två veckor in i de fyra budgetmånaderna står min häst o är blockhalt. 1800 för veterinär (hon hade vett ett göra det på en vardag iallafall ;) ) + närmre 1000 i hovslagarkostnader o sådär 300-400 i  sjukvårdsprodukter.
 
Men vad gör det, svullanden på böjsenan la sig efter någon dag och en sketen hovböld är lätt att återhämta sig ifrån och jag har där med kunnat rida på min häst hela sommaren <3 Dock är det sådana dagar man önskar att ens häst alltid stod i en liten "sjukruta" och inte kunde springa och slå sig själv i hagen o trampa på vassa stenar... Men vad vore det för hästliv?
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0