Vart tog värmen vägen?

Shit vad kallt det vart de sista nätterna!! Förra veckan gick det knappt att sova för att det var så varmt på nätterna. Nu vaknar man som en isbit på morgonen!! ynka 7 grader var det ute i morse, ikväll blir det till att sova med fönstret stängt för jag har fått ont i halsen!
Och nått tältande blir det fan inte innan det blir varmt om nätterna igen. Har längtat länge nu efter vår planerade tältutflykt, men den får vänta ett tag till!
 
"skrev" sista ordinarie tentan för terminen idag. Eller, jag var där och läste igenom frågorna för att få ett hum om vad fokus i kursen ligger på. Jag har ju i princip bara gått på de obligatoriska momenten på den kursen.
Nästa fredag skriver jag min fruktade kemitenta. Mitt hopp om den svänger väldugt upp och ner. Just nu känns det nästan helt ok. Problemet är att jag förstår teorin bakom allt, men det skiter sig vid "problemlösningen" så att säga. Sitter jag med en uppgift som handlar om jämvikt kan jag inte se att jag kanske måste använda mig av stökeometri eller termodynamik först, för att sedan kunna gå vidare med att beräkna själva jämvikten.
 
Taktiken nu är att se till att verkligen kunna allt jag kan och fattar fläckfritt. Banka in all nomenklatur och annat som går att memorera. Och sedan försöka mig på det jag absolut inte kan de sista dagarna inför tentan och hoppas på att något sätter sig i närminnet. Och bara själva namngivningen ger enkla 0.5 poäng här och där.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0