Dagen innan tenta

Tjaa, vi har ett brukbart köksbord sådär en helg var 5-8:e vecka (dvs de dagar som är mellan skriven tenta och ny kurs), annars ser det för det mesta ut såhär. Lite värre än vanligt såhär dagarna innan tentan dock. Nån som känner igen sig?
 
Jag vet inte alls hur jag känner inför den här tentan... det känns ganska bra och jag är rädd att det kan vilseleda mig en aning. Jag har gått på de flesta föreläsningarna, och renskrivit i princip allt som gåtts igenom. Jag har inte direkt hunnit repetera så mycket, men jag har åtminstonne hört/sett/läst/ritat det mesta en gång. Har jag tur så räcker det, har jag otur så går det inte alls. Det märks i morgon, jag tror förövrigt att genetikdelen kommer bli min död på den här kursen. Det var länge sedan jag gjorde den o ja fattade inte riktigt.
Jag har iallafall aldrig legat i så bra fas inför en tenta tidigare, då det alltid ha varit 3-4 kapitel som jag inte hunnit läsa över huvud taget. Och detta trots att jag haft en "stor" omtenta under den här kursens gång, vilket jag för övrigt klarade!! Det vill inte säga lite om mitt lyft vad gäller självdiciplin/omprioritering!! Nu gäller det bara att orka med samma diciplin fram till sommaren!! Det gäller bara att behålla skygglapparna på och glömma bort att det finns ett liv utanför köksbordets gränser, för tittar man upp en sekund eller två är det lätt att gå o göra något annat...
 
Utan min älskade tålmodiga Tim hade detta aldrig gått, för han har fått rida o fixa stallet nästan varje dag de sista 7 veckorna, han städar och diskar och fixar med grejer här hemma, allt för att underlätta för mig o ge mig pluggro.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0