Jag vägrar att välja!!!

Man måste väl för fan kunna köpa hus i framtiden utan att sälja hästfan? Vi håller på att "se över ekonomin" nu här hemma. Försöker hitta billigare boende för att kunna börja spara en slant varje månad.
 
Visst, vi kanske är korkade som vägrar flytta våra hästar från den anläggningen vi står nu, men ni hästintresserade vet att stall där man trivs och där saker och ting fungerar växer fan inte på träd! Nu har vi en bra anläggning där vi har träningsmöjligheter i dressyr, hoppning OCH gymkhana på samma ställe, + en helt underbar familj som driver anläggningen!! "stort" ridhus (med riktig hinderpark), paddock o fina ridvägar osv. Lite tråkiga hagar men så verkar det vara överallt här nere så det blir inte bättre av att flytta.
Då knölar vi hellre ner oss själva i en etta o drar ner på våra boendekostnader istället för hästarnas.
 
Ett annat + är ju att där vi faktiskt kommer att leta hus när den dagen kommer så kostar ett HELT hus lika mycket som handpennigen på ett motsvarande hus här nere. HELT SJUKT!!
 
Och drömmen om hästgård med ridhus kan kanske kompromissas ner lite. Från min sida iallafall, sen vet jag att sambon är pepp på ett ridhus ;) o han vill inte ha ett som är mindre än 20x60 för då kan han inte träna i det iallafall.
Om det finns stora hagar som är förhållandevis platta på sina ställen kan jag nog tänka mig att enbart ha en ordentligt dränerad ridbana. Så kan man rida i hagarna på vintern.
 
Men men, vi får se vad framtiden har att erbjuda. För oss känns det iallafall som en investering i sig att kunna ha hästarna hemma, lixom alla kostnader på samma ställe + en liten tidsinvestering. Och så kommer vi aldrig någonsin hamna i den hemska situationen att vi måste tacka nej till en tippropp häst som praktiskt taget SKÄNKS bort igen..... för det mår jag fortfarande dåligt över!!!! Jag har lovat mig själv att om ett sådant "once in a lifetime erbjudande" mot all förmodan skulle dyka upp igen så ska jag ha möjligheten att tacka ja!!! Tror uppfödaren gjorde sig en bra affär på den ponnyn iallafall. Sålde för 140 000 för 2-3 årsedan, köpte tillbaka den för sådär 25 000 nu. Ett toppstammat tyskt ridponnysto som gått 130/msv dressyr i storhästrklasser i tyskland. Dessutom kommer hon antagligen leverera MINST 5 finfina avkommor till innan hennes dagar är över...
 
Har alrig varit så pepp på att klara skolan o få ett välbetalt jobb som nu!!!
Oj va många fina påånissar ja ska köpa till min karl!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0