Tvärstopp!

Ja, det blir ju det ibland. Har ni haft hjärnskakning någon gång? I så fall vet ni hur det känns, förutom våorna av illamåendet då! Huvudet känns lixom dimmigt och hjärnan alldeless för stor alternativt ihålig. Man känner sig fruktansvärt tröttfast inte som när man vill sova efter en lång dag utan bara trött. Svårt att förstå vad som står på pappret och man har ingen aning om hur man slår i register osv. + att man kan komma ihåg en sak man läst i sådär 30 sekunder innan den är borta och man tror sig aldrig ha hört namnet förut. Skulle det kunna spruta rök ur öronen så skulle det garanterat göra det nu!
Dessa koncentrationssvårigheter brukar sitta i en dag eller två.
 
Senaste veckan har pluggmoralen varit hög trots feber, extra jobb o förkylning. 6 timmar om dagen, det låter inte som så mkt men det är svårt att hinna/orka med mer inmatning. 9-12 sedan lunch sådär en timme. Efter det brukar det bli 13-16 då är det dax för matlagning o käk o lite tv. Beroende på hur lång matlagningen blir så blir det oftast ytterligare nån timmas plugg innan stallet kl 19.
Det har varit riktigt kul sista veckan och många poletter som trillat ner. Men nu verkar det ha tagit stopp. IGEN. Då gäller det att vara försiktig har jag märkt, för trycker jag in mer nytt då försvinner allt det gamla har jag upptäckt. Känns skönt att min meltdown kommer redan nu, 5 dagar innan tentan för nu kanske det finns hopp om att vila hjärnan i form på jobbet i morgon o något faktiskt finns kvar där inne sen. Tidigare har dessa spärrar kommit sådär 2 dagar innan, o man har fortfarande haft massor med nytt att försöka få in, vilket sedan har resulterat i att man sitter där på tentamorgonen med ångest över att allt man tycktes kunna för några dagar sedan är som bortblåst...
men som sagt, nu ska jag försöka hålla de sköra nyskapade synapserna vid liv fram till tentan ;) Lite extra kul att vi hittade en dokumentär på svt igår som sammanfattar cellbiologi II kursen grymt bra, ska nog se om den ikväll, blev lite snopen över att de använde samma databaser som vi, trodde mest vi latchade runt i "hittepåbaser" http://www.svtplay.se/video/1102210/vad-gor-du-med-ditt-dna
 
Nu blir det endast repetition de två timmar som är kvar innan jag tar kvällen (dvs åker till stallet o rider på min extremt omotiverade zombiehäst som starkt ogillar att man dyker upp efter 19, och ännu mindre gillar att hon ska ut och JOBBA så dax på dygnet.
 
Red mitt första pass på sådär 13 dagar igår så det blir till att rida bort träningsvärken ikväll. Hästen var fin som vanligt, men såg lite undrande ut när det inte var husse som skulle rida <3
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0