Druglord?

Drömde att jag börjat knarka härom natten, jag undrar hur man ska tyda såna drömmar??! Och nått uppåttjack var det inte heller. (vilket jag borde drömma om, tänk att orka vara vaken flera dygn i sträck, vad mycket man skulle hinna med då!!) Nej, det såg precis ut och smakade som strösocker. Man la sockerkornen under tungan o sen blev man helt goig i huvet.I drömmen framgick det aldrig om det var jag som kokat ihop dessa små ktistaller eller inte, men nått ska jag väl kunna ha min tuffa utbildning till iallafall tycker jag!
Haha, det kan ioförsig bero på en smärre sockerschock då jag tryckte en maraboukaka typ I sängen som kvällsmat efter ridningen!!
 
Det har blivit mycket sånnt på sista tiden. Mycket "unna" sig över huvud taget faktiskt!
På scandinavium gick det sådär 1500kr på hästprylar. Timpa köpte en brösta o 2 hjälmöverdrag och jag köpte ett schabrak och 2 kingsland yllevästar.
I förra veckan råkade jag hitta ett akvarium på blocket som jag såklart var tvungen att köpa. Det var ioförsig en väldigt bra affär, 500 kr för filterpump, syrepump, svart grus, akvarium på 110 liter, tillhörande möbel, diverse inredning, vattenberedningsmedel, håvar, ja you name it. Allt för 500 kr som sagt!!
Och i helgen bar det av ner till ullared. Gick väl ytterligare en 1500 på hästprylar. Ett schabrak, handskar o tischa till Timpa, ett schabrak, handskar o några tröjor till mig. Sedan blev det 2 set gemensamma benlindor, lite flugspray, schampo, ekololja o lite annat småplock. Ioförsig bara "bra att ha grejer"
 
Dåliga på att storhandla har vi också varit den sista tiden vilket såklart leder till att jag varit extremt dålig på att laga mat. Mkt värmpizza i ugn eller mackor har det blivit, vilket är ganska dyrt faktiskt!!
 
Näe, nu gäller det att dra åt sparremmen igen så vi kan få vårt huslån när den dagen väl kommer (eller ha råd med veterinärräkning när den dagen kommer, för det gör den alltid förr eller senare)!! Skulle va gött o fläska upp hela handpenningen i ansiktet på bankgubbarna redan vid första mötet. Det blir väl ioförsig "ingen konst" då vi ska leta hus hemma i skogarna. Där får man nästan ett helt hus för samma summa som handpenningen ligger på på ett motsvarande hus här nere!!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0