3 tecken på att jag börjar bli gammal

# Jag lyssnar hellre på P1 än P3. Mest för att slippa alla flamsiga puckon som är programledare på P3 men också för att slippa den hemska musiken de envisas med att spela. Den dagen en ung kvinlig programmledare slängde ur sig kommentaren "vadå är mag/tarmkanalen inte insidan på kroppen" har jag helt tappat förtroendet för den kanalen. NEJ, tarmarna är INTE insidan på din kropp. Tarmväggarna/slemhinnorna skapar ju en barriär mellan insidan och utsidan.... 
 
# Ett av mina största nöjen  numera är att "hålla hastigheten". Tex. på vägen hemma är det 70 km/h. Det finns inget mer tillfredsställande än att ligga duktigt straxt över 70strecket och se nån puckad mr backslick ligga o pressa bakom i sin fläskiga bonster-BMW/audi eller vad det nu kan vara. Vill du köra ihjäl dig, Fine by me!!
 
Något annat som är extremt kul är att sätta sig brevid den som minst av alla ser ut att vilja ha sällskap på den halvfulla spårvagnen/tåget. En demostrativt utplacerad väska hindrar inte mig, snarare tvärt om! Varför ska jag behöva stå så att deras väska kan ha ett eget sälte lixom. GLÖM DET SNORUNGAR! (dvs alla under 25) 
 
# Jag har omvärderat min inställning till vad som är en okej anledning till att sjukanmäla mig. Tidigare har rännskita/kaskadspya med en återkommande intervall under sådär en timme varit den enda giltiga frånvaron. (på en timma hinner jag fram till jobbet utan att reskera en olycka i bilen, även om man faktiskt kan spy i en påse under tiden man kör) Feberfrossa, nästäppa, halsont och öroninflammation har tidigare inte varit ett giltigt alternativ för en sjukanmälan. 
 
Idag är en sådan "töntsjukdag". Jag har varit sjuk de senaste 2-3 dagarna, så jag bestämde mig för att näe, jag är faktiskt inte i kondition för att hålla 7 lektioner idag.  Har lite feber och är förkyld, känns som att hjärnan är inlindad i bommul ni vet. Trött, hängig och ont i huvudet/halsen. Jävligt surt att förlora dryga 800 på lönen dock, men det är smällar man får ta. Jag ska jobba dubbelt nästa hleg så det tas igen då, men det blir ju inget "extra" denna månaden som planen var med extrajobbet från början. Dock var detta en utav anledningarna till varför jag var hemma för att vila mig frisk idag. Nästa vecka är hon som täcker för mig borta så då gäller det att vara frisk och fit for fight för att orka med båda dagarna ;)
 
En kul sak som aldrig slår fel nu för tiden är hur förvånad jag blir när sjukligheterna försvinner på bara någon dag när jag faktiskt vilar. När jag tidigare jobbade 6 dagar i veckan (utöver mina halvtidsstudier på komvux) var jag alltid sjuk i åtmonstonne någon vecka! Klart att en influensa inte skulle ge med sig på några dagar, men de här vanliga förkylningarna försvinner illa kvikt bara kroppen får vila har jag märkt. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0