Glad häst

Tjaaa, vad ska man säga. Min häst gillar att hoppa iallafall! Och denna gången var det riktigt kul!
Min nya taktik går ut på att inte göra ett skit utan bara åka med. Hon vet ju hur hon ska göra och det är när jag försöker lägga mig i avsprångspunkter, tempo mm som det blir tokigt. Så planen är den att först lära mig följa i sprången och hitta en bra känsla. Sen kan jag börja mixtra med hästen! För hon är lite lat, hoppar hellre på fart än på styrka osv. Sen tror jag mycket sitter hos mig, det känns som att hon hoppar av jättestort men jag tror inte alltid hon gör det. Och lägger jag henne i ett undertempo är det ju klart att det känns som att hon drar på sista stegen extra mycket. 
 
Nu är det så att jag inte fattar hur man stänger av ljudet på filmen, så ni kommer få er ett gott skratt - jag har nämligen lite svårt att vara tyst när hon klämmer i lite - lite som på liseberg ungefär, haha!
Så vi har ju ett tag kvar till tävling, det kan ju vara en fördel om ryttaren kan vara tyst inne på banan ;)
 
 
 
 
Här kommer dessutom några bilder från gårdagen. Filmen är påväg att laddas upp, men dessa utvalda stillbilder är såklart snyggare - på filmen ser man ju alla skavanker emellan de små godbitarna under passet :)
 
haha, hon ser ju nästan stor ut när jag sitter på, lilla pluttan <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0