Lägsta nivå för godkänt - 100%

Jaa jag  vet inte om man ska bli lite extra taggad eller bara lite extra håglös. Risken för att spränga chalmers i luften minskar väl iallafall med ett så pass strikt säkerhetsprov inför kursens laborationer. Alla rätt på provet annars får man inte labba. De ämnen som vi änvänder är ju (förutom cancerogena/frätande/giftiga) oftast explosiva och självantändande när deras ångor kommer i kontakt med luft så det kan väl vara klokt att lära sig hur man ska hantera dom. En del gaser märker man iallafall av som från klor och brom. De sticker i näsa/ögon och så vidare. Andra gaser är så giftiga att när de finns i så pass stor mängd att man märker av dom är det bye bye och godnatt sedan länge. Mysigt att vrara tillbaka på lab! Fast jag gillar cellbiologi labet bättre. Kladda med blod, bakterier och DNA om vart annat är lite roligare än att framställa diverse läkemedel. Provsmaka får man inte lov att göra heller då vi inte vet med exakthet hur ren vår produkt blir. 
 
Metodikprovet som skrivs samma dag krävs det iallafall bara 75%rätt för att bli godkänd. Sen är det bara till o storma upp på lab och köra igång! 
 
Å labraporterna har vi noll returer på :S Minst 30% rätt på varje rapport eller 50% av den sammanlagda poängen. 
Men jag är inte bitter, riktigt taggad faktiskt :)
 
Feelias sår börjar läka ganska fint. All svullnad är helt borta förutom runt själva såret trots att hon slutade med medicinen i söndags. Däremot ser svullnaden runt såret större ut nu, som en liten pingisboll på underarmen. Dock tror jag det bara är en synvilla nu när all annan svullnad lagt sig runtomkring. Pigg och glad är hon iallafall. I morgon ska jag nog skritta henne uppsuttet, nu när hon fortfarftande inte är halt trots att jag slutat med smärtstillande!
Duttade på lite såndär magisk jox mot svallkött idag. Vips så är den vitaktiga vävnaden ihopskrumpnad och dödgrå istället. Undrar vad det är i den vätskan. DET ska jag luska ut trots att apoteket fick importera den från tyskland när jag fick den utskriven på recept för nåt år sedan. Labassistenten bryter på något som liknar tyska så hon kanske kan hjälpa mig med innehållsförteckningen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0