ogillar

när det blir svackor här. Det är ganksa skönt att ha ett litet "arkiv" att gå tillbaka i när månaderna (och åren) tickar iväg. 
 
Just idag har jag inte så mycket att delge, förutom att jag blir vansinnig på folk som inte kan skilja på sett och sätt. Men men, vem är jag att klaga på rättstavning lixom så det blir inget inlägg om detta. 
 
Håller på att köra igång hästen igen, det blev en rejäl spolning av sårfickan i måndags och oj vilken skillnad det blivit sedan dess. 1liter koksaltlösning sköljde hon med så det blev rejält rent. Istället för att ha en ränil var ner på benet på tisdagen hadet det bara droppat litegrann och när jag spolade rent kom det ut endast två små droppar var. Efter det har det inte varat något alls. Nu gäller det bara att det inte får växa igen helt så sårvätskan kan rinna ut och att allt läker som det ska.
 
Trots att vet. tyckte det såg fint ut fick hon en ny kur hippotrim, för säkerhets skull. 
 
Ju mer hon får röra på sig destå bättre tyckte vererinären så nu kör vi igång på riktigt igen. Igår var vi ute och skrittade i backar - pust och flås sa Feelia! En liten galopp kunde vi inte hålla oss ifrån heller = överlycklig köttbulle <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0