Vad skulle jag göra...

utan sin kloka man som har svar på allt i alla lägen. 
 
När man som kvinna står i affären och väljer mellan två par gummistövlar och känner sig osäker är det inte alltid så lätt. Att man är så hungrig så man håller på att dö gör det inte enklare att fatta ett klokt genomtänkt beslut, haha!
 
Stog där med ett par i storl 36, de satt bra. Men jag hade ju bara tunnstrumpor på mig tänkte jag, så det kasnke blir lite för snålt med plats ändå. Provade ett par 37 och de fungerade de med men de var lite vidare även i skaften. Jag tänkte att de kanske kan vara bra så man får plats med flera par extra strumpor och raggsockor eller ett par extra sulor. Men det är ju inte kul att alltid behöva ha ett helt gäng strumpor på sig när man ska använda stövlarna. Aaa, såhär gick mina funderingar och innre argument i säkert 15 minuter. Fram och tillbaka. Provade ena paret, sedan andra. Sedan det första igen.
 
Haha, sen ringde jag till Timpa och förklarade läget -  "Ta de som passar bäst nu!  När det blir så kallt att du behöver tjocka raggsockor i dom är det ändå för kallt för att gå i gummistövlar".
 
Såklart!! Och så enkelt ;)
De beryktade stövlarna. Njuka o goa i gummit och ett mjuk "filtig" innersida. 198 kr på citygross. De ska få premiära på jobbet i morgon då det tydligen ska bli regn. 
 
Fyndade dessutom 3 st matlådor för 10 kr styck. Perfekta till soppor eller sallader!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0